Po raz pierwszy o przezroczystych telewizorach mogliśmy usłyszeć już kilka lat temu, ale do tej pory ich dostępność była ograniczona jedynie do targów takich, jak CES w Las Vegas i IFA w Berlinie. Technologia wciąż się jednak rozwija i staje coraz bardziej przystępna, dzięki czemu niebawem takie telewizory będziemy mogli znaleźć m.in. w galeriach handlowych.
>> Największy park wodny w Europie powstaje pod Warszawą:
Teraz pierwszy transparentny telewizor (a właściwie ekran wielkości telewizora) trafia do Polski. Wyprodukowany przez LG model T-OLED ma przekątną 55 cali, rozdzielczość Full HD (1920 x 1080 pikseli), jasność maksymalną 400 cd/m kw. i czas reakcji na poziomie 1 milisekundy. Czas działania został wyliczony z kolei na 30 tys. godzin.
To, co jednak w przypadku T-OLED najważniejsze to 38-procentowy poziom transparentności. Oznacza to, że panel OLED telewizora przepuszcza ponad 1/3 światła zewnętrznego, dzięki czemu oglądający jest w stanie zobaczyć wszystko, co znajduje się za urządzeniem.
T-OLED LG jest już w Polsce fot. materiały prasowe LG
LG chwali się, że przezroczystość telewizora jest kilka razy wyższa niż w przypadku paneli LCD, które osiągają transparentność na poziomie maksymalnie 10 proc. Dla osoby stojącej na wprost ekranu, wyświetlany obraz nakłada się na przedmioty umieszczone za telewizorem.
Czytaj też: Nadchodzi rolowany telewizor OLED. Jak działa rewolucyjna technologia LG?
W przypadku panelu T-OLED od LG kolorem przeźroczystym jest kolor czarny (w LCD jest nim biały, co wygląda znacznie gorzej). Doprecyzowując - diody organiczne zastosowane w OLED nie emitują światła podczas odzwierciedlania barwy czarnej, co zapewnia świetny kontrast w tradycyjnym telewizorze lub transparentność w T-OLED.
Oznacza to, że futurystyczny telewizor od LG jest przeźroczysty jedynie w ciemnych fragmentach obrazu. Diody emitujące światło (a więc wyświetlające wszystkie inne kolory) zasłaniają przedmioty ustawione za telewizorem. Dzięki temu, gdy odtworzymy fotografię nocnej panoramy miasta, czarne niebo będzie transparentne przepuszczając obraz znajdujący się telewizorem.
T-OLED LG jest już w Polsce fot. materiały prasowe LG
Oczywiście jeden z najbardziej innowacyjnych telewizorów LG nie jest skierowany do klientów indywidualnych. LG celuje w zastosowania biznesowe. Transparentny telewizor może przydać się zatem m.in. w witrynach sklepowych lub galeriach handlowych zachęcając klientów do wejścia do środka. LG deklaruje, że w branży retail T-OLED "pozwoli na nowy wymiar interakcji".
Dzięki LG Transparent OLED wyobraźnia stała się rzeczywistością. Niewątpliwie Transparentny OLED to obecnie najbardziej innowacyjny produkt w portfolio dedykowanym biznesowym rozwiązaniom od firmy LG. Innowacyjny nie tylko z punktu widzenia firmy LGE ale i całego rynku AV. Dzięki transparentności, wyświetlacz ten idealnie harmonizuje się z otoczeniem, pozwalając dokładnie dostrzec to co znajduje się za ekranem. Produkt ten idealnie sprawdzi się jako rozwiązanie np. dla branży retail, pobudzając wyobraźnię klienta i zachęcając go do odwiedzenia sklepu czy salonu samochodowego
- mówi Robert Buława, LGE ID Sales Director.
T-OLED LG jest już w Polsce fot. materiały prasowe LG
Sklepy to jednak niejedyne miejsca, gdzie transparentny model telewizora od LG może się niedługo pojawić. Nietrudno wyobrazić sobie, że T-OLED znajdzie zastosowanie również np. w branży lotniczej, muzeach, galeriach sztuki , siedzibach firm, a może i w domach zamożnych fanów technologii.
I to bardzo zamożnych, bo zakup T-OLED wiąże się z naprawdę dużym wydatkiem. Polska cena referencyjna tego modelu to 111 000 zł netto. Na szczęście w zastosowaniach biznesowych koszt telewizora powinien się zwrócić po pewnym czasie.
Czytaj też: Składany Samsung Galaxy Fold w przyszłym tygodniu w Polsce. Oto jak się prezentuje [PIERWSZE WRAŻENIA]