Lidl wprowadza płatność mobilną przez aplikację. Lidl Pay już od lutego

Lidl od kilku miesięcy testował funkcję płatności przez aplikację. Testy musiały pójść pomyślnie, bo pracownicy dostają instrukcję zachęcającą do korzystania z nowego systemu. Planowanym terminem uruchomienia Lidl Pay jest luty.
Zobacz wideo

Pierwsze informacje o płatności mobilnej przy użyciu aplikacji Lidla, pojawiały się już w okolicach czerwca. Wtedy to niektórzy użytkownicy zauważyli na swoich smartfonach opcję podpięcia karty płatniczej. Wpadkę szybko ukryto, ale mleko się wylało i już było jasne, że Lidl coś kombinuje. W listopadzie Wiadomości Handlowe informowały, że sieć dyskontów rozpoczęła testy pilotażowe własnej usługi płatności mobilnych. Próby prowadzono w małej skali i zaplanowano je na kilka miesięcy, tak by premiera nowej funkcji odbyła się w lutym 2020 roku. Teraz ten sam portal podaje, że sieć najpewniej dotrzyma wyznaczonego terminu.

Lidl Pay w Polsce już wkrótce, pracownicy otrzymują instrukcję jak zachęcać ludzi do korzystania z nowej usługi

Sebastian Rennack, analityk sektora handlu Lebensmittel Zeitung, opublikował na LinkedIn zdjęcie instrukcji obsługi kasy, w której wymieniony jest Lidl Pay. Kasjerzy mają zachęcać klientów do korzystania z usługi, m.in. w celu zredukowania kolejek.

Lidl PayLidl Pay fot. Sebastian Rennack LinkedIn

By używać Lidl Pay, koniecznie będzie podpięcie do aplikacji karty płatniczej oraz autoryzowanie tej aplikacji, na przykład przez hasło SMS-owe. Gdy już to zrobimy, każdorazowo przy płatności należy wygenerować kod QR. Skanując go zapłacimy łatwo i przyjemnie za zakupy, a odpowiednia kwota zostanie pobrana automatycznie z naszego konta. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w hiszpańskich Lidlach.

To kolejny krok w rozwoju niemieckiej sieci dyskontów. Sklep obecnie testuje w Polsce kasy samoobsługowe oraz nietypowe rozwiązanie, jakim są bramki przy tych kasach. 

Więcej o: