Facebook zmienił logo. To gest solidarności w związku ze śmiercią George'a Floyda w USA

W USA trwają protesty w związku ze śmiercią George'a Floyda. Swoją solidarność z afroamerykańską społecznością wyrażają media społecznościowe. W tym celu Facebook zmienił swoje logo na czarno-białe, a Twitter opublikował post i edytował opis.

Wszystkie aplikacje należące do Facebooka, czyli m.in. Messenger, Instagram oraz WhatsApp, zmieniły swoje logo. Zmiany są widoczne w profilach aplikacji w serwisach społecznościowych. Nieprzypadkowo wybrano czarno-białe barwy. Jest to gest solidarności z afroamerykańską społecznością w Stanach Zjednoczonych, która walczy z rasizmem i niesprawiedliwością. Obywatele USA wyszli na ulice po tym, jak w Minneapolis podczas policyjnej interwencji zmarł George Floyd. Protesty trwają od paru dni, w wielu miejscach przerodziły się w zamieszki i starcia z policją.

Zobacz wideo Starcia policji i protestujących na ulicach Nowego Jorku

Czarno-białe logo Facebooka. Media społecznościowe podkreślają wsparcie z walce z rasizmem i niesprawiedliwością

Swoje wsparcie wyraził również Twiiter. Konto Twitter Together zmienił opis na #BlackLivesMatter. Opublikowano też wiadomość: 

Rasizm nie przestrzega dystansu społecznego. W obliczu narastającego strachu i niepewności wokół pandemii, w tym tygodniu ponownie zwrócono uwagę na coś, bardziej wszechobecnego: rasizm i niesprawiedliwość, z jakimi od dawna codziennie spotykają się Czarni i Brązowi.

Instagram z kolei stworzył tag #ShareBlackStories (ang. dzielmy się czarnymi historiami). 

Słyszymy was, widzimy was, jesteśmy z wami. Przeciwstawiamy się rasizmowi. Stajemy wspólnie z czarną społecznością i wszystkimi, którzy dążą do sprawiedliwości, by uhonorować śmierć George'a Floyda, Breonny Taylor, Ahmauda Arbery i zdecydowanie zbyt wielu innych, których imiona zostaną zapomniane.

- czytam na Twitterowym profilu portalu Instagram.