KFC poinformowało, że wykonało kolejny krok na drodze do stworzenia "restauracji przyszłości". Jest nim współpraca z rosyjską firmą 3D Bioprinting Solution w celu stworzenia syntetycznego mięsa kurczaka, które będzie miało taką samą strukturę i smak, jak mięso żywych zwierząt. Dzięki temu KFC chce wpisać się w trend zdrowego i świadomego żywienia, który zyskuje coraz większa popularność na całym świecie.
By osiągnąć swoje plany, KFC celuje w stworzenie pierwszych produkowanych w laboratorium nuggetsów z kurczaka. Ma to zostać osiągnięte techniką biodruku 3D, w której wykorzystuje się tzw. biotusze (materiały zawierające żywe komórki) do tworzenia skomplikowanych, trójwymiarowych struktur. Zdaniem KFC to jedyna obecnie dostępna metoda odpowiadająca potrzebom firmy.
KFC i 3D Bioprinting Solutions skorzystają z komórek kurczaka oraz roślin. Sieć dostarczy także takie składniki, jak panierka i przyprawy, by udało się osiągnąć oryginalny smak znany z ich restauracji.
KFC obserwuje wszystkie trendy, by nadążać za technologią i stosować ją w naszych restauracjach. [...] Nasz eksperyment z biodrukiem 3D, może pomóc w rozwiązaniu kilku globalnych problemów.
- mówi Raisa Polyakova, menadżer generalny KFC na Rosję. Firma powołuje się na badania czasopisma "Environmental Science & Technology" (choć nie wskazuje, które konkretnie badania ma na myśli), z których wynika, że hodowla mięsa z komórek ma minimalny negatywny wpływ na środowisko. Pozwala na obcięcie wydatków energetycznych na ten cel o połowę, a względem tradycyjnej produkcji mięsa emisja gazów cieplarnianych jest 25-krotnie mniejsza, potrzeba też 100-krotnie mniej ziemi. Pierwsze próbki do testów mają być gotowe już pod koniec bieżącego roku.