Apple poinformowało, że już wkrótce (10 września) ma zostać otwarty najnowszy, 512. salon typu Apple Store na świecie. Sklep ten jest jednak zupełnie inny niż wszystkie pozostałe - zlokalizowano go bowiem nie na lądzie, ale na wodzie. Producent iPhone'a chwali się, że to "najbardziej ambitny projekt handlowy Apple".
Sklep znajduje się w sercu Singapuru, na wodach zatoki Marina Bay, tuż obok słynnych na całym świecie obiektów - hotelu Marina Bay Sands i ogrodu Gardens by the Bay. Budynek ma kształt częściowo zanurzonej w wodzie kuli połączonej ze stałym lądem za pomocą niewielkiego mostu.
Apple Marina Bay Sands fot. Apple (www.apple.com/newsroom)
Apple chwali się, że punkt ten daje "nowe, urzekające doświadczenie z robienia zakupów w jednym z najbardziej znanych miejsc w Singapurze". Podkreśla, że z wnętrza sklepu mamy widok na całą, 360-stopniową panoramę na ścisłe, prestiżowe centrum tego miasta-państwa.
Amerykański producent podkreśla, że jest to pierwsza "całkowicie szklana, samonośna konstrukcja w kształcie kopuły". Całą konstrukcję wykonaną ze szkła podtrzymuje jedynie 10 wąskich pionowych belek, które mają nie ograniczać widoku na centrum miasta. Do wykonania kopuły wykorzystano łącznie 114 tafli szkła.
Apple Marina Bay Sands fot. Apple (www.apple.com/newsroom)
Co ciekawe, autorzy konstrukcji inspirowali się przy projektowaniu rzymskim Panteonem. To dlatego w centralnej części kopuły umieszczono oculus - charakterystyczny, okrągły otwór (przeszklony), przez który wpadać ma do środka wiązka światła słonecznego. Poniżej, w odstępach umieszczono 25 pierścieni (każdy w innym rozmiarze), które mają ograniczyć naświetlenie wnętrza sklepu.
W nowym Apple Storze umieszczono też kilkanaście prawdziwych drzew, a także ruchome schody prowadzące na niższe piętro - poniżej poziomu wody. Tam znajduje się pozostała przestrzeń sprzedażowa, a także pierwsza podwodna sala konferencyjna Apple, która będzie służyć przedsiębiorcom i programistom.
Apple Marina Bay Sands fot. Apple (www.apple.com/newsroom)
W Apple Marina Bay Sands pracować będzie 148 osób, które władają łącznie 23 językami. Na oficjalnym otwarciu - ze względu na wymogi sanitarne - klienci będą mogli pojawić się wyłącznie po wcześniejszej rejestracji na stronie Apple.