Korzystasz z Internet Explorera? Nie zalogujesz się już do PKO BP. Strona zostanie zablokowana

PKO Bank Polski poinformował swoich klientów, że wkrótce przeglądarka Internet Explorer zostanie zablokowana. Logowanie do bankowości elektronicznej iPKO w tej przeglądarce będzie niemożliwe. Program nie będzie dłużej wspierany przez producenta.

"Jeżeli używasz przeglądarki Internet Explorer, rekomendujemy jej zmianę" - zapowiedziało PKO. Decyzję o zawieszeniu strony bank podjął w trosce o bezpieczeństwo swoich klientów. Instytucja zaleca aktualizowanie przeglądarek, z których korzysta się do transakcji internetowych i skorzystanie z innych programów, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Opera czy Microsoft Edge. 

Zobacz wideo Internetowi giganci, który trafili na śmietnik historii. Z własnej winy (i nie tylko) [TOPtech]

PKO Bank Polski nie działa na Internet Explorer 

Jak informuje portal Bankier.pl firma Microsoft, która jest producentem Internet Explorera, sama niedawno ogłosiła, że od 15 czerwca bieżącego roku przestanie wspierać przeglądarkę i poleca "surfować" w Internecie za pośrednictwem jej młodszej siostry - Edge, nowej przeglądarki spod szyldu Microsoft.

Według danych portalu statcounter.com w Polsce najczęściej używaną przeglądarką jest Google Chrome, która miała aż 70,6 proc. udziałów w rynku. Kolejne na liście są Firefox oraz Opera, z wynikami kolejno 9,7 oraz 6,4 procent. Udziały Explorera w rynku są minimalne - według danych mniejsze niż 1 proc., a dokładnie 0,61 proc. 

Więcej informacji gospodarczych na stronie głównej Gazeta.pl

Internet Explorer nie działa 

Internet Explorer, niegdysiejszy potentat, który w 2004 roku miał praktycznie monopol na rynku przeglądarek (94,04 proc. udziału), dziś powoli odchodzi na zasłużoną emeryturę. Rezygnacja Microsoftu ze wsparcia, czy zablokowanie transakcji przez PKO zdają się potwierdzać koniec IE.

Więcej o: