Konkurs Tech Minds. Wygrał algorytm, który ułatwia dzieciom niedowidzącym naukę

Uczniowie Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika w Iłży stworzyli projekt, który zakłada powstanie urządzenia i algorytmu ułatwiającego naukę dzieciom niedowidzącym. Projekt "Widzialni" zapewnił im zwycięstwo w najnowszej edycji konkursu Tech Minds.

Druga edycja konkursu Tech Minds ruszyła 24 października. Uczestnicy walczyli o trzy granty po 25 tys. zł na wdrożenie swoich projektów. Dla finalistów przewidziano także 10 nagród po 5 tys. zł oraz nagrody rzeczowe. Projekty można było zgłaszać do 9 grudnia 2022 r. Tematem przewodnim konkursu było odpowiedzialne wykorzystanie technologii w celu wspierania edukacji. Do konkursu zgłosiło się 150 zespołów ze szkół podstawowych, średnich i uczelni wyższych.

Zobacz wideo Ten sprzęt poraża wydajnością (i ceną). Co potrafi nowy MacBook Pro? [TOPtech]

Konkurs Tech Minds. Ogłoszono zwycięskie projekty. Wygrał "Widzialni"

Pierwsze miejsca zajął projekt "Widzialni", przygotowany przez uczniów Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika w Iłży (woj. mazowieckie). Projekt zakłada powstanie urządzenia i algorytmu ułatwiającego naukę dzieciom niedowidzącym. Za jego pomocą będą w stanie usłyszeć treść np. podręczników szkolnych.

Celem projektu Widzialni jest stworzenie urządzenia, które pomaga w codziennych czynnościach związanych z edukacją dzieciom niewidomym. Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w projekcie Tech Minds, ponieważ podczas niego zdobyliśmy bardzo dużą wiedzę, jak wygląda biznesowe podejście do stawianego przez nas problemu. Warto podkreślić, że dzięki sesjom mentoringowym możemy uzyskać cenne doświadczenie od liderów wielu branż co nie byłoby możliwe bez uczestnictwa właśnie w takich konkursach

- powiedział Maksymilian Paczyński, lider zespołu, w skład którego wchodzi również Piotr Chudzi (głowa matematyczna) oraz Maksymilian Paczyński (programista/researcher).

Drugie miejsce zajął projekt "WE ZONE", przygotowany przez studentów Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Pomysł zakłada powstanie platformy skupionej wokół idei banku czasu dla studentów chcących dzielić się swoją wiedzą za wirtualne punkty i wymieniać je na korepetycje u innych osób.

Konkurs Tech Minds dał nam przestrzeń do wykorzystania naszego potencjału i stworzenia rozwiązania, które będzie miało realny wpływ na życie społeczności studenckiej. Wygrana naszego projektu WE ZONE nie jest końcem przygody w konkursie, lecz pięknym początkiem świetnej inicjatywy

- wyjaśnili członkowie zespołu: Zuza Dylewska, Julia Wielińska, Amelia Hejduk i Krzysztof Kryczka.

Natomiast trzecie miejsce w konkursie zdobył projekt "EduGuides.UA" Szkoły Podstawowej nr 350 im. Armii Krajowej w Warszawie. Pomysł zakłada przygotowanie przez uczniów cyfrowego przewodnika dla osób z Ukrainy, które po raz pierwszy będą miały styczność z edukacją publiczną w Polsce.

Udział w konkursie był pouczający i cieszymy się, że wzięliśmy w nim udział. Bycie w dziesiątce, a następnie w trójce najlepszych projektów jest dla nas jako szkoły podstawowej ogromnym wyróżnieniem i sukcesem

- przekazali członkowie zespołu: Barbara Łobacz-Gryz (liderka), Anna Warzocha, Ngoc Bao Tran Thanh, Kira Panarina, Oliwia Patoka oraz Weronika Bąbała.

Wśród pomysłów, które dostały się do najlepszej dziesiątki, znalazły się również następujące projekty: "IT-NaturTeam" (gra planszowa, która ma wzbogacić naukę na temat bioróżnorodności o element game based learning, a w procesie projektowania zaznajomić uczniów z procesem druku 3D), "Innowatorzy edukacji z Janikowa" (studio nagrań, w którym uczniowie będą tworzyć filmy edukacyjne nt. matematyki i dzielić się nimi poprzez platformy społecznościowe) oraz "Better Together" (e-lekcje języków obcych z wykorzystaniem hologramów 3D ułatwiających zapamiętywanie poprzez doświadczenia i zabawę).

Więcej informacji z Polski przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Kolejne projekty to: "Projektika" (aplikacja ułatwiającą zbieranie zespołu projektowego, przydzielenie ról i podział pracy), "Maja" (Wirtualna Ambasadorka Polski, która będzie edukowała na tematy geografii czy kultury), "VR EduTech Innovators" (projekt bezpiecznej nauki obsługi nowoczesnych i kosztownych maszyn w środowisku VR) oraz "UniSupport" (aplikacja mobilna dla osób studiujących na Uniwersytecie w Białymstoku, która ma stać się częścią systemu wykrywania, alarmowania oraz reakcji na zjawisko molestowania).

Konkurs Tech Minds

Organizatorem programu Tech Minds jest firma doradcza PwC Polska, współorganizatorem - CIONET, partnerami konkursu są stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Instytut Polska Przyszłości im. Stanisława Lema, a patronat technologiczny objęły: Microsoft, Google Cloud, AWS, Salesforce i SAP.

Więcej o: