O tym, że traktowanie po macoszemu sprzedaży w internecie przez przedsiębiorców to po prostu niewykorzystywanie szans biznesowych, świadczy mnóstwo liczb. Statystykami można by wręcz żonglować, ale warto zwrócić uwagę choćby na kilka podstawowych. Dokonywanie zakupów online deklaruje już 73 proc. internautów w Polsce – aż o 11 pp. więcej niż rok temu – wynika z nowego badania Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej. Szacuje się, że polski rynek e-commerce jest wart już ponad 60 mld zł i rośnie w tempie ponad 10 mld zł rocznie. Tylko od marca od sierpnia sprzedaż w internecie wzrosła o 20 proc. – to dane GUS. Tylko w pierwszej połowie 2020 r. na rynku pojawiło się ok. 5,5 tys. nowych sklepów internetowych, mamy ich już ok. 30 tys.
Te wszystkie statystyki są wyraźną wskazówką dla przedsiębiorców, że internet staje się właściwie niezbędnym elementem każdego biznesu z ambicjami. Co więcej, kruszą się kolejne bariery dla firm, które chciałyby rozpocząć sprzedaż w sieci. Coraz łatwiej uzyskać tanie finansowanie na tego typu inwestycje. Także wsparcie technologiczne i marketingowe jest już na wyciągnięcie ręki.
Z nową usługą na rynek e-commerce z impetem wkroczyła właśnie spółka eService. To swego rodzaju niespodzianka, bo firma ta dotąd kojarzona była głównie z obsługą płatności bezgotówkowych w stacjonarnych sklepach i punktach usługowych. eService to największy w Polsce i całej Europie Środkowo-Wschodniej akceptant płatności kartowych (czy smartfonem albo Blikiem) - w samym drugim kwartale 2020 r. "przeprocedował" transakcje dla ponad 400 tysięcy terminali płatniczych nie tylko dla Polski, ale i dla dziesięciu innych krajów Europy, od Portugalii, przez Wielką Brytanię i Niemcy, po Węgry i Rumunię.
Teraz eService daje się poznać z zupełnie nowej strony. Po podboju rynku płatności "stacjonarnych" w terminalach, spółka mocno wchodzi w internet ze swoimi nowymi rozwiązaniami dla e-commerce i m-commerce. W 2020 r. wdrożyła nową bramkę płatniczą, którą przedsiębiorcy z powodzeniem mogą zaimplementować w swoich sklepach internetowych. Co więcej, współpracuje przy przygotowywaniu swojej nowej, kompleksowej usługi z firmami Media Ambassador, CStore oraz Selesto. Ci trzej ostatni partnerzy odpowiedzialni są za dostarczanie przedsiębiorcom rozwiązań technologicznych dla e-sklepów. Selesto i CStore swoje usługi kierują do firm MŚP, przeznaczone dla handlu detalicznego, natomiast warto dodać, że CStore posiada także doświadczenie i kompetencje w tworzeniu platform dla handlu hurtowego.
We współpracy z eService i partnerami projektu przedsiębiorca jest prowadzony za rękę przez proces budowy sklepu internetowego. Otrzymuje nie tylko stosowne narzędzia i wsparcie technologiczne, ale także pomoc marketingową i związaną z pozycjonowaniem e-sklepu w przeglądarkach internetowych. Pomoc profesjonalistów w tych dziedzinach jest kluczowe z dwóch powodów. Po pierwsze – nawet i najbardziej nowatorskie, ciekawe rozwiązania, potrzebują wsparcia, aby się w sieci przebić. Po drugie - badania wskazują, że pozytywne doświadczenie klienta sklepu internetowego – całość wrażeń związanych z wyglądem sklepu, prostotą w dokonywaniu płatności itd. - jest kluczem do skutecznego handlu w internecie, a co za tym idzie – do konkurencyjności e-sklepu.
Sama bramka płatnicza eService to z kolei po prostu rozwiązanie na miarę XXI wieku. Klienci sklepu internetowego otrzymują w niej szeroką gamę możliwości płatniczych – od przelewu online z konta bankowego, poprzez płatności Blikiem czy kartami (zarówno debetowymi, jak i kredytowymi; nie tylko Mastercard i Visa, ale też m.in. American Express, Diners Club czy Discover), aż po płatności przy użyciu portfeli elektronicznych (np. Masterpass, PayPal, Google Pay, Apple Pay). Dla przedsiębiorcy bramka płatnicza eService oznacza z kolei m.in. brak opłat za uruchomienie usługi i integrację ze sklepem internetowym, a także za przelewy rozliczające środki z transakcji. A także oczywiście – dostęp do prostego, przejrzystego i bezpiecznego narzędzia do zarządzania płatnościami oraz rosnące grono usatysfakcjonowanych klientów.