Innowacje zazwyczaj kojarzą się nam z nowoczesną elektroniką czy motoryzacją. Łatwo je bowiem dostrzec gołym okiem. Często zdarza się jednak, że nowatorskie produkty na pierwszy rzut oka wydają się dość niepozorne. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że coś, co jest intuicyjne, wygodne i pragmatyczne, nie jest dziełem przypadku.
Tak jest w przypadku najnowszego produktu, który zapewnia nam jedną z najważniejszych rzeczy – czyste i pozwalające cieszyć się świeżością ubranie. Moc zamknięta w nowatorskich kapsułkach Ariel PODS® ma bowiem teraz równie innowacyjne, kartonowe opakowanie.
Opakowanie ECOCLIC® to zdecydowanie rewolucyjne rozwiązanie marki Ariel. Kartonowe pudełko powstawało przez cztery lata. Badacze P&G skrupulatnie zbierali doświadczenia i opinie ponad 2500 konsumentów w całej Europie. Pudełko wykonane jest w ponad 70% z włókien pochodzących z odzysku, posiada certyfikat FSC[1] oraz nadaje się do recyklingu. Zupełne nowe wzornictwo jest urzeczywistnieniem wszystkiego, co kryje się pod hasłem "ergonomia". Opakowanie ECOCLIC® łatwo się otwiera, a przy zamykaniu "klika" informując o prawidłowym zamknięciu. To istotne i ze względu na trwałość produktu, jak i bezpieczeństwo wszystkich mieszkańców domu. Pudełko jest certyfikowane jako bezpieczne dla dzieci.
Ponadto nowe opakowanie jest na tyle łatwe i intuicyjne w otwieraniu, że swobodnie mogą korzystać z niego nawet osoby z upośledzeniami zręczności, zaburzeniami wzroku i funkcji poznawczych.
Ariel Materiał promocyjny
Opakowanie kapsułek Ariel PODS® posiada oznaczenie NaviLens, które wspiera osoby niedowidzące. Po zeskanowaniu tego kodu za pomocą swojego smartfonu, użytkownicy mogą uzyskać szybki dostęp do ważnych informacji na temat kapsułek i opakowania. W tym celu wykorzystuje się rozszerzoną rzeczywistość AR. Tajemnicą sukcesu technologii jest jej podwyższona czułość, która pozwala zeskanować produkt z 12 razy większej odległości niż kody QR lub kody kreskowe. Na tym zmiany się jednak nie kończą, bo aplikacja pozwala także łatwiej odnaleźć opakowanie na półce.
Na kartonowym opakowaniu możemy również zauważyć nowy dotykowy znacznik, wytłoczony w kształcie pralki. Osoby z zaburzeniami wzroku mogą więc szybko zorientować się, że kupują środek piorący. Jak widać innowacyjność opakowania, które skrywa sekret udanego prania, została wcielona w życie na wiele różnych sposobów.
Nie inaczej jest z samymi kapsułkami. Ich przełomowość polega na technologii umożliwiającej skuteczne usuwanie brudu nawet w zimnej wodzie. Kapsułki Ariel PODS®+EXTRA CLEAN POWER z technologią COOLCLEAN™ radzą sobie nawet z zaschniętymi plamami, np. po skrobi obecnej w żywności, w puddingach, zupach, sosach, makaronach czy dressingach do sałatek
Innowacje Ariel przekładają się jednak nie tylko na komfort użytkowników. Marka uświadamia też, jaką moc mają bardziej zrównoważone zachowania konsumentów. Jednym z rozwiązań, które pomaga zmniejszać ślad węglowy jest pranie w zimnej wodzie. Ocena cyklu życia produktu pokazuje, że w Europie średnio 60% śladu węglowego prania pochodzi z fazy użytkowania, głównie z powodu podgrzewania wody.
Zmniejszając temperaturę prania z 40°C na 30°C możemy zmniejszyć emisję dwutlenku węgla aż o 3,5 mln ton rocznie[2]. Ponadto zmiana temperatury prania z 40°C do 30°C w ciągu sześciu miesięcy powoduje jeszcze większą różnicę w emisji dwutlenku węgla niż wymiana wszystkich żarówek w domu i pozwala zaoszczędzić energię w ilości wystarczającej do ładowania iPhone'a przez cały okres jego eksploatacji.
Ariel Materiał promocyjny
Ariel zadbał także o to, by zarówno kapsułki Ariel PODS®, jak i nowe, kartonowe opakowanie przyczyniały się do obniżenia wpływu na środowisko. Gdyby wszyscy użytkownicy kapsułek Ariel wybrali te w kartonowych opakowaniach ECOCLIC®, w samej tylko Europie moglibyśmy zaoszczędzić nawet 6500 ton plastiku rocznie[3].
Jak widać innowacje, nawet te najbardziej niepozorne, mogą zmienić nasze życie na lepsze. Bardziej ergonomiczne opakowanie i kapsułki Ariel PODS® to przykład produktów, które nie tylko spełniają wymagania konsumentów. Pomagają im także podejmować bardziej zrównoważone wybory – w trosce o naszą planetę.
[1] Wykonane z surowców pochodzących z dobrze zarządzanych lasów z certyfikatem FSC i innych materiałów pochodzących z recyklingu.
[2] https://us.pg.com/blogs/pg-sustainability-tide-ariel-cold-water-wash/
[3] W porównaniu z obecnymi pudełkami Ariel z plastiku, w oparciu o rzeczywistą wielkość sprzedaży od lipca 2020 do czerwca 2021 w Europie Z WYŁĄCZENIEM ROSJI (opakowanie dotyczy zarówno opakowań pierwotnych, jak i wtórnych).