Oto najpopularniejsza forma reklamy. Sprawdź, jak promują się firmy

Globalne wydatki na reklamę w social mediach mogą w 2023 roku sięgnąć 207 mld dolarów - czytamy w ebooku marketingowego portalu Interaktywnie.com, pt. "Marketing i agencje social media". Według opracowania do serwisów najczęściej wybieranych do prowadzenia w nich działań reklamowych należą: Facebook, Instagram, LinkedIn oraz YouTube.

Cały raport ebook w pdf można pobrać bezpłatnie tutaj: 

https://interaktywnie.com/agencje-i-marketing-w-social-mediach-ebook-z-poradami-dla-firm/

Jak pisze Interaktywnie.com, globalne przychody z reklam wyświetlanych w social mediach w 2023 roku wyniosły 207,08 mld dolarów. To mniej niż przewidywano w ubiegłym roku. Wówczas eksperci byli zdania, że na ten cel zostanie wydanych 268,71 mld dolarów. W 2022 roku wydatki te wyniosły 189,55 mld dolarów. 

Eksperci skorygowali również długookresowe prognozy dotyczące wydatków na reklamy w social mediach. W 2027 roku mają one sięgnąć 247,29 mld dolarów. 

Warto podkreślić, że począwszy od 2017 roku duży jest udział urządzeń mobilnych w generowanych przychodach reklamowych. 6 lat temu stanowiły one 70 procent całości przychodów z reklam w social mediach, a w 2022 roku było to niespełna 82 procent. Według szacunków na 2027 rok udział ten sięgnie wówczas 83 procent. 

Wydatki na reklamę w social mediach w Polsce 

W pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce na reklamę online wydano 1,667 mld złotych, z czego 14,1 procent stanowiła reklama w serwisach społecznościowych. Oznacza to, że w tym okresie na ten cel przeznaczono 23,5 mln złotych. Z kolei w całym 2022 roku udział reklamy w social mediach sięgnął 16,1 procent, co dało wydatki na poziomie 1,12 mld złotych. 

Z jakich zatem serwisów społecznościowych korzystają najczęściej marketerzy? Największą popularnością cieszy się Facebook. Korzysta z niego 89 procent marketerów. Za tą platformą przemawia przede wszystkim jej popularność. Według danych za 2023 rok korzysta z niej prawie 3 mld osób na świecie.  

Na drugim miejscu uplasował się Instagram, z którego korzysta 80 procent marketerów. Zwracają oni uwagę na wysoki poziom zaangażowania użytkowników tego serwisu - wynosi on 0,6 procent, wobec 0,15 procent na Facebooku. Instagram jest wybierany często do kampanii skierowanych do młodszych odbiorców. Jak podaje Sproutsocial 61,2 procent użytkowników stanowią tu osoby w wieku od 18 do 34 lat. 

Kolejne miejsce zajął LinkedIn. Wykorzystuje go 64 procent marketerów. Serwis przyciąga profesjonalistów. Sproutsocial wylicza, że na tym portalu jest 63 mln profili firmowych, a 16,2 procent użytkowników korzysta z niego codziennie. 

Na czwartym miejscu zestawienia znajduje się YouTube, a na piątym Twitter. Korzysta nich odpowiednio 54 i 44 procent marketerów. Dalej uplasował się TikTok z wynikiem 26 procent. Serwis wymieniony jako ostatni specjalizuje się w dostarczaniu rozrywki swoim użytkownikom. Charakteryzuje się również bardzo młodą widownią. Użytkownicy w wieku od 18 do 24 lat stanowią w nim 38,9 procent użytkowników. 

Przychody reklamowe największych platform społecznościowych 

Liderem pod względem przychodów reklamowych jest Facebook. W 2022 roku przychody reklamowe portalu założonego przez Marka Zuckerberga wyniosły prawie 136 mld dolarów. Według szacunków do 2027 roku roczne przychody Facebooka z reklam mogą natomiast przekroczyć 200 mld dolarów.

W 2022 roku Instagram zarobił na reklamach 33,25 mld dolarów. To kilkukrotnie więcej niż jeszcze kilka lat temu - w 2018 roku przychody z reklam tego portalu wyniosły 6,18 mld dolarów.  

Nieco mniej, bo 29,2 mld dolarów, w 2022 roku wypracował YouTube. Jeszcze w 2018 roku było to 11,1 mld dolarów. 

Więcej w ebooku dostępnym tutaj:

https://interaktywnie.com/agencje-i-marketing-w-social-mediach-ebook-z-poradami-dla-firm/

Materiał promocyjny PR marki Interaktywnie.com Press Group Tomasz Bonek