Gazeta.pl wspólnie z "Guardianem" i "Reutersem" w globalnej sieci mediów piszących o klimacie

Kryzys klimatyczny to globalne wyzwanie z lokalnymi skutkami. Te dwie strony zmian klimatu powinny być odzwierciedlone w tym, w jaki sposób o nim informujemy i opowiadamy. Dlatego Gazeta.pl dołączyła do Covering Climate Now - światowej inicjatywy, która pozwoli nam pisać o klimacie coraz lepiej i pokazywać globalną perspektywę kryzysu.

Gazeta.pl została w kwietniu jednym z 460 partnerów Covering Climate Now (CCNow) - globalnej inicjatywy, której celem jest poprawa informowania o kryzysie klimatycznym w mediach na całym świecie. Inicjatywa ta została stworzona w 2019 roku przez prestiżowy magazyn "Columbia Journalism Review" wspólnie z “The Nation” i “The Guardian”. Obecnie należy do niej kilkaset gazet, stacji telewizyjnych i radiowych oraz mediów internetowych, w tym AFP, Bloomberg, Al Dżazira, CBS News, "Libération", "Die Tageszeitung", a także instytucje naukowe. Gazeta.pl jest jednym z trzech polskich mediów, które zostały partnerami CCNow. 

Zobacz wideo „Polska na zielonym szlaku”. Kiedy powinniśmy odejść od węgla?

Jak informuje CCNow, inicjatywa współpracuje z dziennikarzami i redakcjami, aby “tworzyć bardziej świadome historie o klimacie” i aby klimat był częścią codziennego rytmu w całej redakcji - od polityki i pogody po biznes i kulturę. CCNow doradza redakcjom, zapewnia materiały edukacyjne oraz zasoby reporterskie, dzieli się dobrymi praktykami, pomaga rozwijać się redakcjom i poszczególnym dziennikarzom. 

W ramach CCNow partnerzy udostępniają sobie wybrane materiały związane z tematyką klimatu. To pozwoli Gazecie.pl na publikację na naszych łamach artykułów od mediów z całego świata, a także dzielenie się naszym dziennikarstwem i historiami z Polski z czytelnikami z innych części globu. 

W ten piątek po publikujemy pierwszy artykuł w ramach Covering Climate Now. W artykule "The Guardian" opisana jest historia pastorów z amerykańskiego południa, którzy starają się wykorzystać swoją pozycję do promowania działań na rzecz klimatu wśród wiernych. To nie tylko ciekawa opowieść o tym, jak w innych krajach wygląda aktywizm klimatyczny. Może on posłużyć za bezpośrednią inspiracje do działań w Polsce. Dzięki partnerstwu z CCNow od teraz w Gazeta.pl regularnie nasze Czytelniczki i czytelnicy znają takie materiał ze światowych mediów.

Przyłączenie się do CCNow jest jednym z elementów szerszego spojrzenia na sprawy klimatu i środowiska w Gazeta.pl: są one nie po prostu jednym z wielu tematów, lecz stanowią coraz bardziej centralny element naszej pracy i misji.