Naukowcy odebrali powtarzający się sygnał z kosmosu. Radiowy impuls nadaje w 16-dniowym cyklu

Naukowcy odkryli kolejny radiowy impuls, nadający z głębi kosmosu. Spośród innych impulsów wyróżnia go jednak względna regularność i powtarzalność Nieznane jest jego źródło. Badanie sygnału wciąż czeka na weryfikację i publikację.
Zobacz wideo

Naukowcy zarejestrowali sygnał radiowy z głębi kosmosu. Jego źródło znajduje się od nas w odległości 500 mln lat świetlnych. Samo w sobie nie jest to wyjątkowe wydarzenie, ponieważ od 2007 roku odkryto już przeszło 100 tego rodzaju impulsów. Ich źródło nie jest znane i nadawane są w losowych odstępach czasu, brak im powtarzalności. Tę jednak ma najnowsze odkrycie badaczy.

Radiowy sygnał z kosmosu nadawany jest w regularnych cyklach 16-dniowych

Pomiędzy wrześniem 2018 roku a październikiem 2019 roku, naukowcy zbierali dane dotyczące sygnału radiowego FRB, donoszą zagraniczne media, m.in. Independent oraz Newsweek. Okazało się, że inaczej niż inne tego rodzaju impulsy, ten wykazuje się powtarzalnością. Przez cztery dni emitowane są trwające kilka milisekund sygnały, które następnie cichną na 12 dni. Cały cykl trwa więc 16 dni, ale naukowcy przyznają, że pojawiały się cykle, w których sygnał nie był nadawany. Zdaniem naukowców, tak długi cykl nie byłby potrzebny obcej cywilizacji na nadanie wiadomości, zdecydowanie bardziej prawdopodobne jest, że impulsy pochodzą z czarnej dziury.

>>>Zobacz też: Sztuczna inteligencja w walce z koronawirusem. Ekspert: Analizuje nieobecności dzieci w szkołach

Odkrycia dokonał i opracował jest zespół naukowców z Uniwersytetu w Toronto, którymi kierował Dongzi Li. Badanie można odnaleźć w serwisie arXiv.org. Jest to portal, na którym umieszczane są artykuły, które jeszcze nie doczekały się publikacji w naukowym czasopiśmie, ponieważ wciąż czekają na weryfikację.

• glos_z_sali

Prośba do wszystkich dzbanów popisujących się cienkim poczuciem humoru - idźcie ze swoją polityką z dala od naukowych komentarzy OK?

• Gambit szachowy

Jak nic prośba od reptilian o" przez te twoje oczy zielone" Zenka!!!.

• zimnabuka2016

500 milionó lat świetlnych stąd oznacza, ze światlo (czyli ten obserwowany obraz) leciało do nas 500 milionó lat z największą możliwą w naturze prędkością. Nie dość ze niewyobrażalnie daleko, ale to co widzimy dziś i nad czym się zastanawiamy wydarzylo się 500 milionów lat temu. Co dalej tam się działo dowiedzą sie przyszle pokolenia jesli gatunek ludzki przetrwa dostatecznie długo. Zawsze odbierzemy obraz sprzed 500 mln lat.

• zwyczajnyszaryobywatel

To radio Maryja katolicki głos w twojej galaktyce.....

• lukturko

Z czarnej dziury? Nie ma czegoś takiego. To Jarek z Nowogrodzkiej nadaje do swoich fanów.

• blahblah69

Oceniono 1 raz 1

Rok 2084. Rada Ocalenia Kraju, korzystając z najnowszych technologii przenoszenia w czasie i przestrzeni, wysłała Radio Marian w odległe zakątki kosmosu. Wydaje się że radio Marian znów próbuje nadawac z rubieży wszechświata. Dowiedzieli się że podobno świat jednak nie powstał w 6 dni.

• wawiak57