Poczta Polska poinformowała redakcję Next Gazeta.pl o zmianach w organizacji pracy swoich placówek. Wprowadzone procedury mają na celu ochronę zarówno pracowników, jak i klientów Poczty przed skutkami epidemii koronawirusa.
Z uwagi na możliwość absencji części kadry Poczta Polska zastrzega, że godziny pracy poszczególnych placówek mogą ulec zmianie. Przedstawiciele firmy zalecają, by przed wizytą sprawdzić godziny funkcjonowania jednostki na stronie placowki.poczta-polska.pl
Poczta zaleca też klientom, by zachowywali odległość pomiędzy sobą. - W trosce o klientów oraz pracowników Poczty Polskiej prosimy osoby wchodzące do placówki o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę przy okienku i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi - czytamy w komunikacie.
Czytaj też: Koronawirus. InPost przyśpieszył wprowadzenie dostaw w soboty i niedzielę. "Paczka w Weekend" za darmo
Pracownicy Poczty będą kolejno prosić klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi, a bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty
Poczta informuje też, że od 12 marca 2020 r. zawiesza do odwołania przyjmowanie wszystkich przesyłek pocztowych kierowanych do Włoch. Powodem jest zawieszenie połączeń lotniczych. Ponadto Poczta Polska wstrzymuje, także do odwołania, przyjmowanie przesyłek pocztowych do Mongolii. Tu powodem jest całkowite zawieszenie wszelkich operacji pocztowych przez ten kraj.