Koronawirus. Bezdotykowa Dostawa jedzenia. Uber Eats, Pyszne i Wolt reagują na pandemię

W związku z pandemią koronawirusa rząd zdecydował się na zamknięcie dla gości restauracji. Możliwy jest odbiór osobisty lub dostawa. Uber Eats, Pyszne.pl oraz Wolt także wprowadziły specjalne procedury oraz opcje dostawy na czas izolacji.

Pandemia koronawirusa wymagała ze strony rządu szybkiej reakcji. Jednym z kroków mających obniżyć rozszerzanie się SARS-CoV-2 była piątkowa decyzja o zamknięciu galerii handlowych, granic oraz dla samych gości, restauracji. Duża część z nich będzie jednak cały czas działać, a jedzenie będzie można wziąć na wynos, bądź zdecydować się na dostawę. W wielu lokalach obsługą zamówień na wynos zajmują się zewnętrzne firmy, które także wprowadziły stosowne procedury na czas izolacji. 

Zobacz wideo Emilewicz: Sklepy spożywcze zostaną otwarte

Jedzenie w dostawie na czas koronawirusa ze specjalnymi opcjami. Uber Eats, Pyszne.pl i Wolt dostarczą jedzenie bezkontaktowo

W Pyszne.pl wprowadzono ograniczenie kontaktu w przypadku płatności on-line. Dostawcy zostawią jedzenie na wycieraczce i poczekają na jego odbiór i ma być to domyślne działanie. Nie trzeba o to wyraźnie prosić, czy zaznaczać w aplikacji. Ponadto kurierzy zajmujący się dostarczaniem jedzenia dostaną od firmy urządzenia higieniczne.

Uber Eats przypomina z kolei swoim klientom o możliwości dodawania uwag do zamówienia. Tam można wpisać prośbę o pozostawienie jedzenie przed domem. Tutaj także kierowcy i dostawcy otrzymają środki do dezynfekcji. 

Wolt zaktualizował swoją aplikację i zachęca do pobierania jej na urządzenia. W nowej wersji pojawiła się specjalna opcja "Dostawa bez kontaktu". Ponadto wprowadzana jest opcja wirtualnego wdrażania nowych kurierów, aby także i tutaj móc ograniczyć kontakt. 

Z kolei opcja dostawy bez kontaktu ma się dopiero niedługo pojawić w usługach AmRest, właściciela PizzaPortal i Glovo. Na ten moment wprowadzono w firmie zintensyfikowaną dezynfekcję toreb, pojazdów oraz urządzeń płatniczych, informuje WP.pl Tech Izabela Winsztal, PR Manager AmRest.

Więcej o: