Pandemia koronawirusa wymagała ze strony rządu szybkiej reakcji. Jednym z kroków mających obniżyć rozszerzanie się SARS-CoV-2 była piątkowa decyzja o zamknięciu galerii handlowych, granic oraz dla samych gości, restauracji. Duża część z nich będzie jednak cały czas działać, a jedzenie będzie można wziąć na wynos, bądź zdecydować się na dostawę. W wielu lokalach obsługą zamówień na wynos zajmują się zewnętrzne firmy, które także wprowadziły stosowne procedury na czas izolacji.
W Pyszne.pl wprowadzono ograniczenie kontaktu w przypadku płatności on-line. Dostawcy zostawią jedzenie na wycieraczce i poczekają na jego odbiór i ma być to domyślne działanie. Nie trzeba o to wyraźnie prosić, czy zaznaczać w aplikacji. Ponadto kurierzy zajmujący się dostarczaniem jedzenia dostaną od firmy urządzenia higieniczne.
Uber Eats przypomina z kolei swoim klientom o możliwości dodawania uwag do zamówienia. Tam można wpisać prośbę o pozostawienie jedzenie przed domem. Tutaj także kierowcy i dostawcy otrzymają środki do dezynfekcji.
Wolt zaktualizował swoją aplikację i zachęca do pobierania jej na urządzenia. W nowej wersji pojawiła się specjalna opcja "Dostawa bez kontaktu". Ponadto wprowadzana jest opcja wirtualnego wdrażania nowych kurierów, aby także i tutaj móc ograniczyć kontakt.
Z kolei opcja dostawy bez kontaktu ma się dopiero niedługo pojawić w usługach AmRest, właściciela PizzaPortal i Glovo. Na ten moment wprowadzono w firmie zintensyfikowaną dezynfekcję toreb, pojazdów oraz urządzeń płatniczych, informuje WP.pl Tech Izabela Winsztal, PR Manager AmRest.