A czego Ty oczekujesz od swojego nowego telewizora?

Bądźmy szczerzy, telewizor HD Ready o grubości "zaledwie" 10 cm to przeżytek. Mimo kryzysu gospodarczego, rynek telewizorów mknie do przodu, nie czekając na spóźnialskich.

Czy jednak rozwój telewizorów nie jest sztuką dla sztuki, a konsumentom wcale nie zależy żeby mieć najcieńszy, największy, najdroższy i z wbudowaną konsolą do gier?

Jak wykazują badania wykonane na zlecenie Sony, zdaje się, że spod stosu reklam i marketingowego bełkotu klienci nadal starają się wybrać przede wszystkim telewizory o dobrej jakości obrazu i odpowiednim rozmiarze (wcale nie tym największym).

To jednak nie koniec. Jak informuje serwis InsideCI , agencja badawcza wyszczególniła aż 20 kluczowych czynników, w oparciu o które konsumenci dokonują zakupu nowego telewizora. Na trzecim miejscu znalazła się jakość dźwięku, na czwartym cena i dopiero na piątym osiąganie wysokiej rozdzielczości 1080p. Smukłość obudowy znalazła się dopiero na miejscu szóstym.

Z jednej strony z danych wynikałoby, że konsumenci szukają telewizorów sprzed kilku lat... z drugiej zaś, jeśli głębiej się nad tym zastanowić, być może chodzi po prostu o urządzenia praktyczne, które najzwyczajniej w świecie spełniają swoje tradycyjne zadania.

Ku rozczarowaniu Sony bowiem, dopiero na ostatnich trzech miejscach znalazły się takie cechy jak gotowość do 3D, przeglądarka internetu i wyświetlanie filmów z sieci. Poniżej pełna lista cech:

1. jakość obrazu

2. rozmiar

3. jakość dźwięku

4. cena

5. rozdzielczość 1080p

6. smukła obudowa

7. energooszczędność

8. pilot prosty w obsłudze

9. ciekawe wzornictwo

10. matryca LCD

11. marka

12. bogactwo wyjść/wejść

13. matryca LED

14. port USB

15. wejście PC-in

16. częstotliwość odświeżania ekranu

17. rozmiar plamki

18. wyświetlanie w 3D

19. możliwość przeglądania Internetu

20. możliwość wyświetlania filmów z Internetu

Szokujące? Czego Ty spodziewasz się po swoim nowym telewizorze?

Jaka cecha zadecyduje o wyborze twojego kolejnego telewizora?
Więcej o: