Amerykańska firma reklamowa Chitika na bieżąco bada, jak dobrze sprzedaje się nowy iPad (ten, przy którego nazwie nie powinniśmy pisać cyfry 3) na terenie Stanów Zjednoczonych. Z jej obliczeń wynika, że od dnia swojej premiery, udało mu się już zdobyć 5% tamtejszego rynku tabletów. To naprawdę imponujący wynik.
Sama metodologia badania jest dość zawiła i firma objaśnia ją na swojej stronie internetowej . W skrócie chodzi o to, że w 12 godzinnych cyklach wypatrywany jest "agent użytkownika" identyfikujący dane urządzenie. Następnie jest on przypisywany do danej sieci - lokalizacji na terenie Stanów Zjednoczonych. Dane te, na żywo nakładane są na wykres udostępniany na stronie internetowej firmy. Stąd firma ma swoje dane, mówiące o tym, że nowy iPad zdobył już pięć procent amerykańskiego rynku.
Chitika obiecuje, że już dziś opublikuje bardziej szczegółowe dane dotyczące urządzenia. Liczymy też na to, że oficjalne dane zaprezentuje firma Apple, która o godzinie 14 naszego czasu rozpocznie swoją konferencję. Coś nam jednak mówi, że przynajmniej w USA, nowy iPad jest prawdziwym rynkowym przebojem.
[Aktualizacja]
W trakcie dzisiejszej konferencji prasowej Apple, Tim Cook powiedział kilka słów na temat sprzedaży nowego iPada. Konkretów niestety zabrakło, ale dowiedzieliśmy się, że urządzenie pobiło poprzednie rekordy sprzedaży amerykańskiej firmy, a cały zespół jest zachwycony odbiorem iPada 3 generacji.
[za: TheNextWeb ]