Hewlett-Packard po chińsku... coraz bardziej mobilny?

Amerykański producent elektroniki postanowił postawić na wzornictwo i innowacje. HP zaprezentowało w Szanghaju całą gamę klasycznych produktów PC... i kilka nietypowych.

Uwagę przyciąga nietypowa stacja robocza Z1 w formie komputera All-in-One, kompaktowy kombajn skanująco-drukujący OfficeJet 150 Mobile i coraz więcej laptopów z "Folio" w nazwie. W tym ostatnim przypadku przymiotnik ultra objął także rozwiązania biznesowe.

Folio stało się słowem kluczem do supercienkich komputerów HP. Amerykański producent, mogłoby się wydawać, z rocznym poślizgiem odkrył wreszcie ultrabooki. HP wręcz skoncentrowało się tym razem na poszerzeniu gamy komputerów przenośnych spełniajacych wymogi stawiane ultrabookom. Do osamotnionego dotychczas Folio 13 dołączyły zatem kolejne modele. W tym rozrywkowy Spectre XT oraz Folio z kategorii biznes - EliteBook Folio 9470m z 14 calowym przeciwodblaskowym wyświetlaczem LED o rozdzielczości 1366x768 pikseli i szklanym touchpadem. Biznesowy ultrabook oprócz niecałych 2 cm grubości (dokładnie - 18,95mm), trzech portów USB 3.0, dodatkowemu DisplayPort i modułu LTE posiada także bardzo ważną cechę, o której nie sposób nie wspomnieć. Dzięki dołączanej od spodu dodatkowej baterii litowo-jonowej komputer może pracować na wysokich obrotach nawet 20 godzin.

Pozostając w strefie tak nietypowych dotąd dla HP rozwiązań warto wspomnieć o Z1. Jest to bowiem imponująca 27 calowa stacja robocza ukryta w kilkucentymetrowej grubości monitorze. Konstrukcje można w razie potrzeby otworzyć i wymienić niektóre elementy, bez konieczności przerywania pracy, na przykład renderowania materiału wideo.

Ciekawym rozwiązaniem wydaje się przenośny kombajn drukująco-skanujący Officejet Mobile 150. Urządzenie może wypluć z siebie nawet 22 strony na minute (w trybie druku roboczego). Załadowana do pełna bateria pozwoli natomiast na wydrukowanie aż 500 stron. Jeśli wiec okaże się, ze potrzebujemy wydrukować coś z dala od biura wystarczy... włączyć drukarkę.

Podczas konferencji wspomniano także o współpracy z 3M. Jej owocem okazała się opracowana przez inżynierów z obu firm koncepcja o nazwie One Wire. W skrócie, chodzi o "zoptymalizowane zarządzania okablowaniem", czyli doprowadzenie do miłego każdemu użytkownikowi sprzętów elektronicznych stanu kiedy jeden kabel odpowiada za wszystko - transmisję danych i dostarczenie prądu. Póki co One Wire zaimplementowano w monitorze. Mamy nadzieje na więcej.

Najważniejsze jednak co HP pokazało podczas konferencji w Szanghaju to ani komputer ani tym bardziej nowa, jeszcze mniejsza drukarka. Organizując tak ważne wydarzenie właśnie w Chinach amerykański koncern dał jasny sygnał, że rozwijający się i niezwykle chłonny chiński rynek jest dla niego kluczowy. Rzeczywistym odbiorcą wydarzenia są liczeni w setki milionów chińscy konsumenci elektroniki. Nie jest to jednak nic zaskakującego. Wcześniej bardziej nieśmiały ruch w kierunku wschodnich rynków wykonała Nokia, prezentując podczas Nokia World 2011 cała serię telefonów skonstruowanych z myślą o rynku indyjskim. Europa i USA najwidoczniej już się nasyciły. Rynki wschodnie natomiast dopiero się cyzelują.

Więcej o: