Z wyliczeń serwisu Tech Insider wynika, że aż 73 spośród 410 pracowników Faraday Future, którzy posiadają swoje konto w serwisie LinkedIn, było wcześniej związanych z projektami Tesla Motors. Co więcej, dla Elona Muska w przeszłości pracowało czterech z pięciu najważniejszych managerów nowego motoryzacyjnego startupu:
Czytaj też: Przyszłość nazywa się Faraday? "Rewolucja na miarę iPhone'a"
Trzeba przyznać, że ta lista robi wrażenie. Exodus kluczowych pracowników Tesli Motors do tajemniczego rywala jest tym bardziej zaskakujący, że w przeciwieństwie do koncernu Elona Muska, Faraday Future jest wciąż dalekie od rozpoczęcia produkcji swoich samochodów.
Amerykańska firma zaprezentowała koncepcyjny model pojazdu FFZero1 na tegorocznych targach CES, z zastrzeżeniem, że nie planuje jego masowej produkcji. Wiceprezes Faraday Future Nick Sampson powiedział niedawno, że pierwsze samochody jego firmy wyjadą na drogi do 2020 roku.
"Tak jak wcześniej, również teraz chcemy być nieco tajemniczy, i nie planujemy zdradzać żadnych konkretnych dat" - zaznaczył Sampson.
Co ciekawe, projekt Faraday Future przyciąga do siebie również pracowników innych koncernów motoryzacyjnych. Głównym projektantem samochodów amerykańskiej firmy jest Richard Kim, który wcześniej pełnił podobną rolę w koncernie BMW. To właśnie on stoi za futurystycznym designem modelu FFZero1.
Z informacji zamieszczonych w serwisie LinkedIn wynika, że w ostatnim czasie Faraday Future ściągnęło do siebie 47 byłych pracowników Forda, 39 byłych pracowników General Motors oraz 22 pracowników Fiat Chrysler Automobiles.
CES 2016: Co najbardziej zaskoczyło nas na nudnych targach w Las Vegas?
STEVE MARCUS / REUTERS / REUTERS
Źródło: Tech Insider