iPad jest zdecydowanym sukcesem rynkowym

Tablet Appla jest najlepiej sprzedającym się gadżetem elektronicznym nie będącym telefonem komórkowym.

Pół roku temu opinie co do potencjalnego sukcesu rynkowego nowego dziecka Jobsa były podzielone, teraz nie ma już żadnych wątpliwości - przez pierwsze trzy miesiące dostępności na rynku sprzedało się cztery i pół miliona iPadów - cztery i pół raza więcej niż iPhone po premierze.

Dla porównania, najszybciej przyjęty przez rynek produkt elektroniczny nie będący telefonem, czyli odtwarzacz DVD przez pierwszy rok obecności na rynku sprzedał się w ilości 350 000 sztuk.

Jeżeli ten poziom rozwoju się utrzyma, to iPad (oraz, zapewne, inne tego typu tablety w momencie, kiedy staną się one dostępne) przegoni sprzęt do gier oraz telefony komórkowe i zajmie 4 miejsce w kategorii najlepiej sprzedających się urządzeń elektronicznych dla konsumentów, zaraz za telewizorami, smartfonami i notebookami. Według firmy Bernstein Research prognozowana sprzedaż iPadów w przyszłym roku ma przynieść ponad 9 miliardów dolarów.

Oczywiście, prognozy to jedno, rzeczywistość drugie. Tablety są bardzo dobrymi urządzeniami do konsumpcji mediów, ale komputery służą też do innych zastosowań. Tablety nie zastąpią komputera w domu, ale stanowią jego doskonałe uzupełnienie.

[ CNBC , via Endgadget ]

Leszek Karlik

Więcej o: