Jakiś czas temu David Zaslav, globalny prezes Discovery powiedział, że stawia na Polskę, że to kluczowy rynek i numer 2-3, po Stanach Zjednoczonych. Nieznana jest dokładna data umiejscowienia placówki Discovery w Polsce, ale decyzja zapadła - polski oddział Discovery Communications będzie odpowiedzialny za rozwój i operacje medialne w 98 krajach Europy środkowej i wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki . Prezesem zostanie Katarzyna Kieli, dotychczasowa Country Manager Discovery, odpowiedzialna za rozwój telewizji na Węgrzech, w Rumunii i Polsce.
Dodatkową informację, jaką podano, to sukces koncernu w porozumieniu z Sony i IMAXem dotyczący planowanej emisji kanału 3D - dotychczas pokazywano jedynie wybrane programy w tym trybie, teraz będzie to pełna, 24 godzinna emisja w trzech wymiarach . I tu mamy powód do radości, bo Polska będzie najprawdopodobniej drugim, po USA, krajem na świecie, gdzie pojawi się Discovery 3D.
Nasz kraj robi się coraz atrakcyjniejszy dla zachodnich koncernów medialnych; po przeniesieniu oddziału MTV Networks (MTV HD) do Polski, teraz pojawia się najpopularniejsza marka telewizyjna, jeśli chodzi o programy podróżnicze (oczywiście także naukowe, historyczne itp.), a na te w kraju nad Wisłą od zawsze był popyt. A wszystkiemu pewnie jest winny Tony Halik. Ja nie pamiętam nikogo przed nim, a Wy?
źródło: PulsBiznesu
Jarosław Senator