Mobilny system operacyjny daje szansę deweloperom na udostępnianie i sprzedawanie swoich aplikacji, lecz również daje szansę wydawcom, otwierając przed nimi kolejny kanał dystrybucji swoich tytułów. Cyfrowy kiosk poświęcony jednej platformie byłby bardzo wygodny z punktu widzenia użytkowników, którzy z jednego miejsca mieliby dostęp do magazynów i gazet.
Jak podaje Wall Street Journal , do takiego rozwiązania Google namawia różnych amerykańskich wydawców. Jeśli uda im się osiągnąć porozumienie, to właściciele urządzeń z Androidem mogliby korzystać z cyfrowego kiosku , a sam Google stworzyłby realną konkurencję dla Apple, który już umożliwia kupowanie cyfrowych wydań różnych tytułów via iTunes. Jak wygląda koncepcja kiosku Google? Szczegóły nie są na razie znane - nie wiadomo jakie kwoty wchodzą w rachubę, ani kiedy i czy w ogóle kiosk zostanie uruchomiony.
WSJ powołuje się na "dobrze poinformowane źródła" twierdzące, że w kiosku będzie można znaleźć oficjalne aplikacje wydawców z e-wydaniami magazynów i w łatwy sposób wykupić subskrypcje na wybrane publikacje.
Jeśli Google faktycznie uruchomi cyfrowy kiosk z prasą, to konkurować będzie między innymi z Apple czy Amazonem i zbiorem książek i gazet na czytnik Kindle. Dla użytkowników natomiast specjalnie wydzielone miejsce na cyfrowe publikacje ma jak najbardziej sens. Tym bardziej w kontekście uruchomienia niedawno sklepu z książkami elektronicznymi , który dostępny jest z poziomu urządzeń mobilnych oraz przeglądarki.