15 grudnia 2011 roku złożyła w tej sprawie wniosek do UOKiK. Jak mówi CEO grupy:
Grupa Allegro planuje akwizycję Agito.pl ponieważ widzi w tej marce ogromny potencjał, a także duże szanse na dynamiczny rozwój. Poprzez Agito.pl Grupa Allegro chce zaproponować kupującym szeroki asortyment towarów z wielu różnych kategorii w atrakcyjnych cenach. (...) Innowacyjne rozwiązania informatyczne oraz otwartość Agito na współpracę w relacjach typu b2b z segmentem małych i średnich przedsiębiorstw pozwolą umocnić ten segment w planowanym starciu z globalną konkurencją, a także przełożą się na wysoki standard obsługi, która ma niebagatelne znaczenie w handlu internetowym
Sklep internetowy Agito.pl powstał w sierpniu 2002 r. w ciągu dziewięciu lat istnienia stał się rozpoznawalną marką wśród polskich sklepów internetowych. Dostępny jest tam różnorodny asortyment, od sprzętu RTV i AGD oraz wyposażenia domu i ogrodu, poprzez artykuły komputerowe i fotograficzne, a skończywszy na kosmetykach, produktach dla dzieci, ubraniach i dodatkach. Aktualnie Grupa Allegro w Polsce działa w obszarze handlu detalicznego prowadząc klub zakupowy Markafoni.pl.
Nic dziwnego, że serwisy aukcyjne zaczynają się zajmować również tradycyjnym handlem. Dlaczego? Bo era "dzikiego internetu" , kiedy na Allegro i eBayu można było dostać niesamowite okazje za małe pieniądze, bądź też znaleźć chętnego, który przepłaci za nasz towar już minęła . Ludzie nauczyli się korzystać z aukcji internetowych, co spowodowało uśrednienie cen i zrównanie ich ze sklepowymi. Zwłaszcza, że sklepy internetowe traktują też Allegro i eBay, jako kolejny kanał dystrybucji. A to nie wszystko. Bo pojawiły się też mechanizmy takie, jak automaty strzelające ustaloną ceną w ostatniej sekundzie aukcji, co dodatkowo zniechęca licytujących do zabawy w kupowanie. Lepiej kliknąć kup teraz i mieć spokój. I tak finalna cena będzie podobna.
Mechanizmy, które przyciągają nas do aukcji - czyli duże obniżki cen i okazje pojawiły się też w tradycyjnym handlu . Sklepy przejęły metody działania tego typu usług i z sukcesem stosują je u siebie. Jeżeli dodamy do tego najnowszy, już powoli przebrzmiewający hit, jakim są zakupy grupowe to zdamy sobie sprawę, że era wielkich serwisów aukcyjnych jest już za nami. Jasne, to nadal będą ważni gracze na rynku, ale nie koniecznie dlatego, że mają u siebie możliwość licytowania przedmiotów. Staną się hybrydą wszystkich tych trzech modeli sprzedaży i z uwagą będą śledzić i przejmować najnowsze trendy.