Czym właściwie jest ten serwis?
Pinterest to taka tablica korkowa, do której można przypiąć (ang. - pin) interesujące treści z Sieci - są to przede wszystkim zdjęcia, choć przypinać można także filmy. Można o nim też myśleć jako o szkicowniku lub notatniku - wszystko, co wygląda ciekawie lub jest inspirujące można wrzucić na Pinterest jednym kliknięciem.
Raport firmy marketingowej Experian "The 2012 Digital Marketer: Benchmark and Trend Report" wskazuje, że liczba wejść na Pinterest wzrosła o 50% w okresie między styczniem a lutym tego roku, a serwis zaskoczył już w grudniu zeszłego roku, gdy niespodziewanie trafił do top 10 "społecznościówek". Firma analityczna comScore ocenia, że w lutym serwis odwiedziło 17,8 milionów unikalnych użytkowników z samych tylko Stanów Zjednoczonych, którzy spędzają tam średnio 89 minut miesięcznie. W ten sposób w rankingu popularnych serwisów społecznościowych jest tuż zaraz za Facebookiem i Twitterem.
Zdjęcia przypina już nawet Barack Obama. Pojawiły się też liczne klony Pinterest, co jak wiadomo jest dobrą miarą sukcesu.
Wspomniany raport wskazuje, że serwisy społecznościowe są coraz popularniejsze w USA - używa ich 91 procent dorosłych, a aktywność na takich serwisach stanowi 15 procent wszystkich wejść na strony.
[ Venture Beat ]