Polska firma CD Projekt podała pierwsze wyniki sprzedaży "Wiedźmina 3". W ciągu dwóch tygodni od majowej premiery grę kupiły 4 mln graczy na całym świecie, co oznacza, że trzyletnie koszty produkcji, które przekraczają 120 mln zł, zwróciły się w jednym dniu premiery. - Jesteśmy bardziej niż zadowoleni ze sprzedaży, która przekroczyła nasze oczekiwania - mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.
Wyniki sprzedażowe nie powinny zaskakiwać. "Wiedźmin 3" został bardzo pozytywnie odebrany zarówno przez media, jak i graczy, osiągając w Metacritic, serwisie agregującym oceny, bardzo wysoką średnią - powyżej 90.
Wcześniej spółka podawała, że w przedsprzedaży rozeszło się ponad 1,5 mln kopii gry, a sam budżet marketingowy wyniósł 35 mln dol.
Od momentu premiery "Wiedźmin 3" utrzymuje się na listach najlepiej sprzedających się gier na takich platformach, jak: Steam, GOG.com, Amazon czy PlayStation Network. Według danych firmy badawczej Gfk od trzech tygodni gra zajmuje pierwsze miejsce w sklepach w Wielkiej Brytanii.
Po opublikowaniu danych o sprzedaży kurs CD Projektu na giełdzie rośnie ok. 14 proc.