Beata Waga, członek zarządu Contact Pharm, firmy zarządzającej projektem Internetowych Targów Farmaceutycznych: Nie tylko apteki, ale też punkty apteczne, sklepy zielarskie i zielarsko-medyczne. Obecnie na Contactpharmtargi.pl mamy zarejestrowanych ponad 2,5 tys. takich podmiotów z całego kraju.
- A mimo to mamy tylu zarejestrowanych użytkowników i stale ich przybywa. Poza tym wszystko dziś przenosi się do internetu. Dlaczego? Bo jest wygodny, szybki i można z niego skorzystać w dowolnej chwili. W przeciwieństwie do hurtowni, które mają określone godziny pracy. Na targach farmaceuta może wyszukiwać produkty według producenta, poprzez indeks alfabetyczny lub wyszukiwarkę. Dostaje też rekomendacje najkorzystniejszych w danej chwili ofert, może klikać, przeglądać pakiety, zapoznać się z opisami produktów. To wszystko ma znaczenie i wpływa na komfort składania zamówień. Proszę też wziąć pod uwagę, że na rynek wkracza już pokolenie farmaceutów, które z internetem jest za pan brat i ceni wygodę, którą on oferuje. Coraz większe znaczenie zyskują branżowe portale i zamknięte grupy dyskusyjne farmaceutów. Nie mówię, że telefon zniknie, ale internet na pewno będzie odgrywać coraz większą rolę. I to już widać po naszym projekcie, który jest takim sklepem internetowym, tyle, że dla aptek.
- Rabaty, które potrafią sięgać nawet 65 proc. Celujemy w apteki niezależne, a one naprawdę doceniają ceny, które u nas otrzymują.
- My nie jesteśmy konkurencją dla hurtowni, wprost przeciwnie - gramy do jednej bramki. Zamówione u nas produkty apteka kupuje poprzez swoją hurtownię, zachowując przy tym swoje warunki handlowe. Innymi słowy ten nasz rabat jest rabatem dodatkowym do tego, co apteka ma uzgodnione z hurtownią.
- Było ich wiele. Obecnie halę targową zdominowały produkty sezonowe związane z odpornością, ale niesłabnącą popularnością cieszą się suplementy diety, w tym witamina D dla dzieci, preparaty z magnezem czy witamina C. Widać też wyraźny zwrot ku naturalnym preparatom - coraz większe zainteresowanie zyskują produkty oparte na recepturach ajurwedyjskich, organiczne kosmetyki czy preparaty z propolisem.
- Jesteśmy, jako Internetowe Targi Farmaceutyczne. Od niedawna, ale za to intensywnie. Prowadzimy regularne mailingi. Niebawem wystartujemy z unikalnym na skalę krajową projektem komunikacji do aptek, ale o tym będę mogła powiedzieć więcej za jakiś czas.
- To pytanie do zarządzających aptekami, ale ja myślę, że w tym przypadku, tak jak w każdej branży najważniejsze jest znalezienie złotego środka. Nie widzę nic złego w mądrym upsellingu. Jeśli pacjent przychodzi po antybiotyk, warto mu zaproponować probiotyk, a jeśli kupuje suplement diety na wzmocnienie włosów, można zainteresować go dodatkowo kosmetykami do pielęgnacji włosów i skóry głowy. Granice powinien wyznaczać po prostu zdrowy rozsądek.
Beata Waga - od 2004 r. związana z branżą farmaceutyczną, doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Polskiej Grupie Farmaceutycznej. W 2010 r. stworzyła Contact Pharm - specjalistyczne contact center dla branży farmaceutycznej, odpowiada także za projekt Internetowe Targi Farmaceutyczne Contactpharmtargi.pl. Trener technik sprzedażowych i komunikacji przez telefon.
Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas