Jak zachowujemy się w restauracji? Polak średnio zostawia w lokalu 23 zł i zamawia schabowego

Co piąty Polak w ogóle nie chodzi jadać poza domem. Ci, którzy już wybiorą się do restauracji, wydają średnio na osobę 23 zł. Co najczęściej znajdziemy na stole w lokalu? Króluje polska kuchnia i schabowy - czytamy w raporcie "Polska na Talerzu 2015".

- 15 proc. badanych regularnie jada posiłki poza domem, a 21 proc. przynajmniej 1-3 razy w miesiącu. To dobry wynik i uważam, że w kolejnych latach będziemy obserwować dalszy rozwój kultury jadania "na mieście" - mówi w raporcie "Polska na Talerzu 2015" Marcin Piotrowski, szef kuchni jednej ze stołecznych restauracji.

Spora jest ciągle jednak liczba osób, które do restauracji w ogóle nie chodzą. Według raportu 32 proc. z nas chodzi jadać poza domem rzadziej niż raz na 2-3 miesiące. 18 proc. nigdy nie odwiedziło żadnej restauracji.

Jest ruch w branży?

Pomimo tego lokale gastronomiczne nie mają powodów do narzekań. Połowa właścicieli restauracji chwali się rosnącą liczbą gości, a ponad jedna trzecia deklaruje zwiększenie obrotów w stosunku do roku poprzedniego. Tyle samo ankietowanych nie zauważyło żadnej różnicy.

Według raportu przeciętny Polak jest także skory coraz więcej wydać na posiłek poza domem. Ponad połowa z nas zostawia w lokalu średnio na osobę 23 zł. 21 proc. Polaków jest skłonnych zapłacić za danie od 26 do 35 zł. Tylko co dwudziesta osoba żywi się za mniej niż 10 zł.

ASDFSASDFS RAPORT

Polacy cały czas za polską kuchnią

Polacy to wciąż kuchenni patrioci. Idąc do restauracji, wybieramy przede wszystkim te z rodzimą kuchnią (56 proc. badanych). Na drugim miejscu niezmiennie cieszy nasze podniebienia kuchnia włoska (wybiera ją 52 proc. badanych). Największy skok wśród nastolatków zanotowały zaś hamburgery i hot dogi, czyli kuchnia amerykańska (33 proc. wszystkich respondentów).

Najmniejszym zainteresowaniem bywalców knajp cieszą się kuchnie eko/bio, hinduska i wegańska (odpowiednio 3 proc., 2 proc., 1 proc.).

Coroczny raport "Polska na talerzu" przygotowany jest na podstawie badania branży gastronomicznej na zlecenie firmy Makro Cash&Carry. Cały raport dostępny jest TUTAJ>>>

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas

Więcej o: