Gigant grozi McDonaldowi i Burger Kingowi. Znane słodycze znikną z oferty?

M&M's i Snickersy znikną z McDonaldów? Firma Mars twierdzi, że nie można sprzedawać aż tak niezdrowych deserów.

Jak podaje agencja Reutera, koncern spożywczy Mars Inc., w trosce o zdrowie konsumentów, rozważa rezygnację z umów na wykorzystywanie drażetek M&M's w słodkich deserach oferowanych w znanych amerykańskich fast foodach, np. McFlurry McDonalda.

7,5 łyżeczki cukru w lodach to zbyt dużo

Problemem jest to, że jedna porcja McFlurry, Snickers Pie w Burger King, czy Dairy Queen Blizzard, do którego dodawane są słodycze Marsa, przekracza dzienną normę spożycia cukru, zalecaną przez rząd USA, a to z kolei kłóci się ze strategią producenta, który od lat podkreśla, że słodycze należy spożywać z umiarem.

W 2008 roku Mars był pierwszym dużym producentem słodyczy w Stanach Zjednoczonych, który umieścił liczbę kalorii i zawartość cukru na etykietach produktów, a w 2013 roku przestał sprzedawać batony king-size, a porcje cukierków ograniczył do takich które mają nie więcej niż 250 kalorii. Koncern Mars bierze też udział w wielu akcjach promujących zdrowy tryb życia.

ŁyżeczkaŁyżeczka fot. Wikimmedia Commons/Timk70

Według Reutera całkowita eliminacja M&M's - które w jednej porcji zawierają 7,5 łyżeczki cukru, czyli około jednej trzeciej tego co sam duży McFlurry - to tylko jeden z pomysłów na rozwiązanie uwierającej Marsa sprawy. Drugim jest zmiana receptury i ograniczenie cukru w cukierkach specjalnie dla McDonalda, Burger Kinga i innych partnerów. Efektem tych rozmów może być także to, że Mars może skłonić sieci fast food do dobrowolnego wpisania ilości dodanego cukru np. w McFlurry i innych podawanych produktach.

Za drugą opcją przemawia fakt, że producent M&M's, Snickersów i innych znanych słodyczy obiecał publicznie ograniczyć cukier we wszystkich swoich produktach, aby dopasować ich skład do wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia i komisji żywienia w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Cukierki M&M'sCukierki M&M's Fot: Evan-Amos / Wikimedia Commons

Przedstawiciele McDonalda i Burger Kinga na razie odmówili komentarza w sprawie słodyczy Marsa w deserach podawanych przez ich restauracje. Rzecznik Dairy Queen Corp. skomentował tylko, że na razie rozmów z Marsem nie było, ale przewiduje taką konieczność w przyszłości.

Mars Inc. zajmuje się produkcją i sprzedażą czekolady, dań gotowych, napojów, jedzenia dla zwierząt, oraz gum do żucia i słodyczy od ponad 100 lat. Firma założona przez Franklina Marsa osiąga ok. 33 miliardów dolarów obrotu rocznie, zatrudnia około 75 tys. pracowników i do dziś jest w całości własnością rodziny Marsów.

Baton MarsBaton Mars Fot: Bodo / flickr.com