Jedna piąta Polaków planuje przeprowadzić generalny remont mieszkania. Najczęściej remontowanym pomieszczeniem jest łazienka - wynika z zapytań ofertowych złożonych w serwisie Oferteo.pl. Badania Velux dowodzą z kolei, że najpopularniejszym przedsięwzięciem związanym z domem w Europie jest remont łazienki. Planuje go 44 proc. mieszkańców Starego Kontynentu, w tym co drugi Polak.
Z danych firmy Geberit wynika zaś, że przeciętny rodak odnawia swoją łazienkę 3-4 razy w życiu. Jak wyjaśnia Przemysław Powalacz, prezes Geberit Polska "Polacy chcą inwestować w łazienkę coraz więcej i robią to w sposób coraz bardziej świadomy".
Rynek umywalek podzieliły miedzy sobą dwie firmy. Koło i Cersanit miały w 2015 roku po 37 proc. udziałów, łącznie stanowiło to około trzech czwartych rynku umywalek. Zdecydowanie skromniejsza była sprzedaż takich producentów jak Roca (10 proc. rynku), KFA (4 proc.), Elita i Defra (po 2 proc.) - wynika z danych serwisu ryneklazienek.pl.
Łazienka Fot: Materiały reklamowe KOŁO
Warto podkreślić, że sprzedaż umywalek rośnie. Wszystkie marki z czołówki zanotowały w 2015 roku około 10-proc. wzrost liczby sprzedanych sztuk. Wyjątkiem jest Defra, która mogła pochwalić się wzrostem ponad 20-proc.
Podobna jest czołówka producentów na rynku toalet. W 2015 roku 37-proc. udział zanotowała firma Koło, 31 proc. Cersanit, 13 proc. Roca. Grupa Armatura uzyskała 6 proc. udziałów w rynku i imponujący wzrost. W porównaniu z 2014 rokiem sprzedaż Grupy skoczyła o kilkadziesiąt procent. W przypadku pierwszych dwóch marek zmiana w liczbie sprzedanych sztuk wyniosła około 7 proc.
Z branżowego raportu "Rynek płytek ceramicznych w Polsce 2015" wynika, że Polska jest trzecim co do wielkości producentem płytek ceramicznych w Unii Europejskiej. Roczna wartość produkcji płytek w kraju od kilku lat nie spada poniżej 500 mln euro.