Masz internet z UPC? Może należeć Ci się zwrot pieniędzy. UPC bezprawnie podwyższyło opłatę

Decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów UPC będzie musiało zwrócić pieniądze klientom, którym w 2014 r. bezprawnie podwyższyło opłatę za dostęp do internetu. Operator jednostronnie podniósł cenę, choć było to wbrew zapisom w umowach. Decyzja UOKiK jest nieprawomocna.

Od 1 grudnia 2014 r. UPC podniosło abonentom cenę dostępu do internetu o 7 zł miesięcznie. Wątpliwość UOKiK wzbudził jednak sposób podwyższenia opłaty.

W umowach zawartych z konsumentami na czas nieokreślony brakowało bowiem klauzuli modyfikacyjnej. Powinna ona wskazywać kiedy cena może ulec zmianie.

- W takiej sytuacji UPC nie powinno jednostronnie zmieniać umów. Praktyka przedsiębiorcy narusza dobre obyczaje, gdyż podwyżka uzależniona była wyłącznie od woli operatora. Konsument mógł płacić wyższą cenę lub wypowiedzieć umowę, nie miał możliwości korzystania z dotychczasowej oferty – tłumaczy Marek Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK uznał więc, że UPC bezprawnie poinformowało konsumentów o zmianie wysokości abonamentu za dostęp do Internetu.

Teraz każdemu klientowi UPC będzie musiało zwrócić te 7 zł miesięcznie, za każdy opłacony miesiąc aż do czerwca 2016 r. Zatem jeśli abonent płacił wyższą kwotę od grudnia 2014 r. do czerwca 2016 r., to powinien otrzymać 133 zł. UPC poinformuje swoich klientów o możliwości odzyskania pieniędzy.

UOKiK nałożył także na UPC karę finansową w wysokości 817 640 zł za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

UPC będzie musiało zwrócić klientom nienależnie pobraną część opłat dopiero po uprawomocnieniu się decyzji UOKiK. Spółce przysługuje bowiem prawo do odwołania od decyzji UOKiK, i UPC już zapowiedziało, że z tego prawa skorzysta.

Jak powiedział PAP Michał Fura, rzecznik operatora, "decyzja urzędu dotyczy zmiany wysokości abonamentu, której towarzyszyło podwojenie prędkości oferowanego internetu. Objęła wybraną grupę klientów poza okresem zobowiązania abonenckiego, a klienci mieli prawo rezygnacji z umowy. Zmiany wprowadzone zostały zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa telekomunikacyjnego, oraz powszechną praktyką rynkową niekwestionowaną w tamtym czasie przez UOKiK".

 

Więcej o:
Komentarze (14)
Masz internet z UPC? Może należeć Ci się zwrot pieniędzy. UPC bezprawnie podwyższyło opłatę
Zaloguj się
  • 4dr14n2

    Oceniono 6 razy 4

    Od tych 133 zł powinny być jeszcze naliczone odsetki ustawowe i również należy je zwrócić klientom, bo to było przywłaszczenie sobie czyichś pieniędzy i korzystanie z nich przez UPC, podczas gdy klient nie miał możliwości korzystania ze swoich pieniędzy w tym czasie.

  • cometto-pl

    Oceniono 2 razy 2

    "Konsument mógł płacić wyższą cenę lub wypowiedzieć umowę, nie miał możliwości korzystania z dotychczasowej oferty" - opłata na ZUS wzrasta co roku i też nie ma możliwości korzystania z dotychczasowej "oferty". A wypowiedzeniu nawet nie wspomnę...

  • fakej

    Oceniono 1 raz 1

    UPC to śmieciarze, co to wogóle jest, żeby klient musiał wypowiadać umowę jak mu się nie podobają nowe warunki. Niech sobie podnoszą cenę choćby i o milion euro, proszę bardzo, ale jak zmieniają warunki umowy to niech sami wypowiadają starą umowę.
    Ogólna zasada jest taka, żeby nie podpisywać żadnych umów z telekomami, bo to oszuści i złodzieje, niestety Internet nie doczekał się jeszcze chyba sensownej oferty prepaid, a po ostatnich zmianach PISu telekomy dostały kolejne narzędzie do wystawienia faktury z dupy użytkownikom prepaidów.

  • konradmarburg

    Oceniono 3 razy 1

    Biorąc internet bezprzewodowy od UPC pamiętajcie, żeby od razu kupić sobie Wi-Fi extender i zapas tabletek uspokajających. Takiego chłamu nie uświadczyłem nigdzie indziej. Zasięg nie obejmował nawet całego mieszkania M3, 50m^2! Do tego ciągłe zwiechy. Nie ważne, czy to na jednym laptopie, na drugim czy na smartfonie. UPC Wi-Free to jest tak spaprane rozwiązanie, że nie da się z niego normalnie korzystać. Ale prawdziwą wisienką na torcie jest obsługa klienta. Spróbujcie się dodzwonić, o załatwieniu czegokolwiek nawet nie wspomnę, bo to się zawsze kończy wizytą w oddziale firmy.

  • killyourtele

    Oceniono 2 razy 0

    dobra zmiana

  • muppetshow1982

    0

    Zwrot kasy tylko w bonach do wydania na inne usługi? ;)

  • camary123

    0

    Mnie przez 1,5 roku przysyła rachunki chodź nic od nich nie brałem. Sprostowania nic nie pomagały. Wysłałem więc Ostrzeżenie " przed sądowe " o próbie wyłudzenia . Przeprosili , mówią że pomyłka, błąd w systemie. Takie ble ble.
    I już się to nie powtórzy. Ale znowu przysłali zawiadomienie o zapłacie dla UPC. Teraz idę do adwokata.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX