Oto nowe oblicze Empiku. Sieć stawia na nowy koncept salonów

Sieć księgarni Empik zaprezentowała nowy projekt sklepów. Na razie nowy salon rusza w Warszawie, ale powoli koncept ma być wdrażany w kolejnych księgarniach w kraju.

Empik w nowej odsłonie zostanie otwarty w piątek w Galerii Mokotów. Wcześniej sieć przeprowadzała też pilotaż w katowickich Trzech Stawach. - Docelowo metamorfozę przejdzie w najbliższych 4 latach 30 największych sklepów - mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empiku.

- Także każdy nowy salon, a otwieramy ich ok. 15 rocznie, będzie tworzony w tej koncepcji. W mniejszych, istniejących Empikach zostaną wprowadzone kluczowe elementy projektu.

Empik Future StoreEmpik Future Store fot. Bartłomiej Pawlak

Jakie nowości przygotował Empik?

Przede wszystkim to multimedialny „doradca klienta”. Urządzenie wyszukuje produkty, wyświetla mapę z drogą do odpowiedniej półki. Jeśli danej pozycji nie ma akurat na półce - pokazuje inne salony, w których jest dostępna, a także umożliwia złożenie zamówienia z bezpłatną dostawą do Empiku. Urządzenie przypomina trochę więc interaktywne tablice do nawigacji po centrach handlowych.

Empik Future StoreEmpik Future Store fot. Bartłomiej Pawlak

Notabene, na razie nie zawsze działa perfekcyjnie.

Empik Future StoreEmpik Future Store fot. Bartłomiej Pawlak

Aplikacja ma także podrzucić nam pomysły na prezenty dla znajomych. Propozycje przygotuje po określeniu zainteresowań osoby, którą chcemy obdarować, czy stopnia pokrewieństwa. Nie wymagajcie jednak od tego narzędzia zbyt wiele - dowiecie się co Empik poleca dla babci, nastolatka albo kulinarnych smakoszy, ale jeśli oczekujecie podpowiedzi co kupić 36-letniej Tajce po rozwodzie, lubującej się w szydełkowaniu i muzyce country, możecie się rozczarować. Empik zapowiada jednak, że będzie pracował nad udoskonaleniem tego silnika.

Empik Future StoreEmpik Future Store fot. Bartłomiej Pawlak

 W zbliżeniu:

Empik Future StoreEmpik Future Store fot. Bartłomiej Pawlak

Empik Future StoreEmpik Future Store fot. Bartłomiej Pawlak

Ponadto w salonach staną duże ekrany, na których zobaczymy najważniejsze propozycje ze świata kultury i rozrywki, na które warto zwrócić uwagę. To ma być tzw. serce salonu - miejsce z gorącymi premierami, gdzie w jednym miejscu znajdziemy np. książkę, jej adaptację filmową oraz soundtrack.

Empik (Galeria Mokotów)Empik (Galeria Mokotów) źródło: Empik

W przestrzeni sklepowej mają pojawić się także pufy dla osób, które chcą przejrzeć prasę czy książki. Jak wykazały bowiem badania przeprowadzone przez Empik, 60 proc. klientów odwiedza salony sieci dla przyjemności, to pomysł na ciekawe spędzenie wolnego czasu. W tym punkcie Empik wraca trochę do korzeni - niegdyś księgarnie były bardziej przyjazne dla osób, które niekoniecznie chcą od razu kupować daną pozycję.

W sklepach pojawi się też specjalny miejsce dla rodzin z dziećmi - pomarańczowy regał w kształcie litery „e”, z multimedialną książką o historii pisma.

Empik (Galeria Mokotów)Empik (Galeria Mokotów) źródło: Empik

Zasadniczo Empik jest dumny z nowego wystroju - księgarnie mają być innowacyjne, przytulne i inspirujące i intuicyjne. - Nowy koncept zapewnia klientom komfort robienia zakupów i intuicyjne odnalezienie produktów na półce - komentuje prezes Empiku.

Czy tak jest? Pozostawiamy to do waszej oceny - zdjęcia z salonu w nowej koncepcji są także na początku artykułu.

Czytaj więcej: Empik żegna się z Payback. Wiemy dlaczego. Oto, co sieć da w zamian

Więcej o: