62 proc. respondentów kupuje w Biedronce, po 32 proc. w lokalnym sklepie osiedlowym (bez podania marki) i Lidlu, 26 proc. w Tesco, 19 proc. w sklepach Carrefour, 18 proc. w Stokrotce, 14 proc. w Żabce, po 11 proc. w Społem i E.Leclercu, 10 proc. w Auchanie, a 8 proc. w Kauflandzie.
Większość ankietowanych Polaków zadeklarowała, że w ciągu dwóch tygodni poprzedzających badanie odwiedziła sklepy należące do trzech sieci handlowych. Wśród nich mogły być sklepy osiedlowe, ponieważ część badanych mogła nie skojarzyć nazwy sieci handlowej z placówką, którą odwiedziła. Z usług sklepów lokalnych i osiedlowych częściej korzystają kobiety, osoby starsze oraz mieszkańcy wsi.
35 proc. Polaków, którzy odwiedzają sieci handlowe, przegląda gazetki promocyjne online. Najczęściej są to foldery Biedronki i Lidla. Robią to zwykle osoby młode, w wieku 25-34 lat, pozostające w związku małżeńskim, posiadające przynajmniej jedno dziecko. Z badania wynika ponadto, że klienci sieci handlowych przeglądający gazetki w Internecie są lojalni.
Zasięg gazetek online jest nadal niższy niż papierowych gazetek dostarczanych do klienta. Wyraźnie też widać różne strategie poszczególnych sieci w odniesieniu do gazetek. W przypadku gazetek dostarczanych do domu klientów liderem jest Kaufland, w przypadku gazetek online przoduje Biedronka, która nie prowadzi ich regularnej dystrybucji bezpośredniej.
Badanie MANDS dowiodło, że aplikacje instalowane na smartfony są ciągle mało popularnym sposobem komunikacji z sieciami handlowymi. Ma je zaledwie 8 proc. Polaków.