W dyskontach w Polsce coraz częściej kupimy zdrową żywność oraz produkty marek premium, a nawet małych manufaktur lokalnych. Tego – co zrobił Lidl – nikt jednak jeszcze nie próbował.
33 butelki na sklep
Do Lidla trafiło wino marki Polka w trzech odmianach: białe wytrawne, czerwone wytrawne i półwytrawne różowe. Jak dowiedziała się Wirtualna Polska, w sumie w całym kraju do sklepów trafiło około 20 tys. butelek (33 na sklep). Kontrakt opiewa na 400-500 tys. zł i nie jest duży. Problem bowiem polega na tym, że winnica Srebrna Góra, która wytwarza wino, jest zbyt mała, żeby zaopatrzyć Lidla w większą liczbę butelek (jest także zbyt duża, żeby dostarczać wina tylko do restauracji – dlatego właśnie porozumiała się z dyskontem).
W zeszłym roku winnica Srebrna Góra wyprodukowała ok. 60 tys. butelek wina. To prekursorskie zamówienie to duży sukces polskiej branży winiarskiej. Polskie wina w końcu są dostępne w popularnej sieci.
Dyskonty jak supermarkety
Pojawienie się Polki na półkach Lidla potwierdza trend, że dyskonty zbliżają się nad Wisłą do supermarketów, głównie w zakresie szerokości asortymentu i tego, że kładą coraz większy nacisk na rozwój ofert premium oraz produktów ekologicznych i lokalnych. Pisali o tym ostatnio m.in. analitycy firmy Roland Berger, którzy przygotowali raport "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020".
Czytaj więcej na ten temat: Ujawnili jakimi klientami są Polacy. Biedronka i Lidl dyktują warunki
Zobacz też WIDEO: Podatek handlowy zawieszony. Szałamacha: To sukces lobbystów