W rozmowie z Pulsem Biznesu David Barker (Cinven), Richard Sanders (Permira) oraz Paweł Padusiński (Mid Europa Partners) zdradzili nieco szczegółów odnośnie kierunku, w którym konsorcjum funduszy zamierza pchnąć największy w Polsce serwis aukcyjny w ciągu najbliższych kilku lat.
Pierwszym i jednocześnie najważniejszym założeniem jest utrzymanie dotychczasowej pozycji rynkowej (obecnie Allegro ma nieco poniżej 40% rynku). Co ciekawe, priorytetem nie jest w tym wypadku ekspansja na inne rynki naszego regionu. Podstawowy plan skupia się na rozwoju w naszym kraju.
Biorąc pod uwagę przewidywania nowych właścicieli odnośnie wartości rynku e-commerce w Polsce (dwukrotny wzrost w przeciągu najbliższych pięciu lat) liczą oni na wzrost wyceny serwisu w momencie wyjścia z inwestycji w 2021 roku.
W planach rozwoju Allegro pojawiają się między innymi pomysły uruchomienia platformy sprzedaży biletów na wydarzenia kulturalne, a także nowych usług z obszaru turystyki, mediów oraz finansów. W rozmowie przewinął się również temat przyszłych akwizycji oraz ewentualnych sojuszy, ale widać wyraźnie, że nowi właściciele stawiają raczej na rozwój organiczny serwisu.
Czytaj też: Allegro sprzedane za 3,25 mld dolarów. Największa transakcja internetowa w Polsce
Warto przypomnieć, że Cinven, Permira i Mid Europa Partners zapłaciły za Allegro 3,25 mld dolarów (12,7 mld złotych), przejmując serwis od południowoafrykańskiego koncernu mediowego Naspers. To jedna z największych transakcji w polskim internecie.