Dzięki licznym kampaniom społecznym coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że słodzone i gazowane napoje nie są dobre dla zdrowia. Spożywane w nadmiarze mogą być nawet szkodliwe. Przyczyniają się do otyłości, cukrzycy i nowotworów. Według raportu KPMG za 2015 rok 52 procent Polaków wybierając napój zwraca wagę na ich aspekt zdrowotny.
Wiemy, że cukier szkodzi, a zatem jesteśmy skłonni kupić małą butelkę lub puszkę. Mniejsze opakowanie to mniej węglowodanów i kalorii. Uspokajamy swoje sumienie zapominając, że cena Coca-Coli w małym opakowaniu jest znacznie wyższa. Wyniki podane przez Coca-Colę dowodzą, że firma rozumie ten trend i dobrze na nim zarabia - szczególnie w USA. Wzrost przychodów w trzecim kwartale w Ameryce Północnej wyniósł trzy procent.
Czytaj też: Polskie napoje podbiją Azję? Nowa ofensywa.
Coca-cola zarabia na małych opakowaniach Fot. za buzzfeed.com/phx.corporate-ir.net
Jak wyjaśnia Fox Business udało się go osiągnąć właśnie przez sprzedaż mniejszych opakowań i również przez polepszenie ich jakości.
Sukces Coca-Coli jest znaczący, bo cała branża boryka się z olbrzymim spadkiem sprzedaży i obrotów postępującym od dekady.
Spadek sprzedaży napojów bezalkoholowych Fot. Ibisworld/Huffinton Post
Zdrowotnościowy trend konsumentów zauważyła też Pepsi. Firma, jak informowaliśmy, ogłosiła, że w ciągu najbliższej dekady znacząco zmniejszy ilość cukru w napojach. Zarabianie na słodzonych napojach jest coraz trudniejsze.