Powstanie kolejny sklep IKEA w Polsce. Otwarcie już w 2018 roku

Nieco zapomniane i zaniedbane warszawskie centrum handlowe Fort Wola ma szansę na nowe życie. To właśnie tam w 2018 roku zostanie otwarty trzeci w stolicy sklep sieci IKEA. Obiekt przejdzie modernizację i otrzyma nową nazwę - Galeria na Woli.

Z dotychczasowej przestrzeni 30 tys. m2 znajdujący się przy ulicy Połczyńskiej 4 Fort Wola zostanie powiększony do 42 tys. m2. Prawie 24 tys. m2 zajmie nowy sklep sieci IKEA. To będzie trzeci salon meblowy tej szwedzkiej firmy w Warszawie. Dwa już istniejące znajdują się w podwarszawskich Jankach (od 1993 r.) oraz na Targówku (od 2001 r). Otwarcie IKEA Wola przewidziano na 2018 rok.

Gruntowej przebudowy i modernizacji 15-letniego centrum handlowego Fort Wola podejmie się niezwiązany z grupą IKEA deweloper i zarządca obiektów handlowych, Mayland Real Estate. Firma ma na swoim koncie między innymi przekształcenie starego hipermarketu w Gdyni w nowoczesne Centrum Riviera.

Czytaj też: Rozpoczyna się budowa sklepu sieci IKEA w Lublinie. Wkrótce nowe miejsca pracy

Posadę dyrektora IKEA Wola obejmie Roy Dewar, pełniący od września 2014 roku funkcję dyrektora sklepu IKEA w Bielanach Wrocławskich. Z firmą na różnych stanowiskach (między innymi w Wielkiej Brytanii, Szwecji oraz Hiszpanii) jest związany już od 22 lat.

Jak mówi Anna Pawlak Kuliga, prezes IKEA w Polsce: 

Otwarcie trzeciego sklepu w Warszawie to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju sprzedaży wielokanałowej w Polsce. Inwestujemy zarówno w sprzedaż mebli przez Internet, która już niedługo będzie dostępna na wybranych rynkach, jak również w nowe i istniejące sklepy. Wierzę, że IKEA Wola przyczyni się do wcielania w życie naszej wizji tworzenia lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. Mówiąc wielu mam na myśli naszych klientów, pracowników, dostawców i lokalne społeczności.

IKEA w Polsce w liczbach

Tylko dwa warszawskie sklepy IKEA co roku odwiedza około 6,5 mln osób. Wszystkie 9 sklepów w okresie od 1 września 2015 do 31 sierpnia 2016 odnotowało 28 mln wizyt. Wartość sprzedaży w tym czasie wyniosła 3,22 mld złotych i w stosunku do roku poprzedniego zwiększyła się o 21,6 proc. (to rzekomo najszybszy wzrost na świecie).

Czytaj też: IKEA pięknie rośnie. Również dzięki zakupom Polaków. Ale stawia teraz na dużo mniejsze sklepy

Więcej o: