W 2016 roku Szwedzi bezapelacyjnie pokochali Volkswagena Golfa, który był najlepiej sprzedającym się samochodem w ich kraju.
Volvo na osłodę zostaje tytuł najlepiej sprzedającej się marki, ponieważ wciąż ma największy udział całościowy w tamtejszym rynku.
W 2016 roku prawie 6 proc. nowych samochodów w Szwecji stanowiły Golfy. Modele Volvo V70, S90 i V90 uzyskały razem 5,7 proc. Jak podaje PAP, poprzednim razem do podobnej sytuacji doszło w 1962 roku, kiedy bestsellerem na szwedzkim rynku był Volkswagen Garbus.
Obecnie jedna piąta samochodów jeżdżących po szwedzkich drogach jest marki Volvo. Dla porównania w tym zestawieniu Volkswagen zanotował wynik 15,7 proc. W ciągu ostatnich 20 lat najpopularniejszym samochodem w Szwecji był model V70, obecnie zastąpiony nowszym V90.
Choć Volvo wydaje się być tak szwedzkie jak ABBA, IKEA i klopsiki, to obecnie wchodzi w skład chińskiego koncernu Zhejiang Geely Holding Group.
Mimo zmiany właściciela wciąż kojarzone jest z podstawowymi wartościami marki, czyli bezpieczeństwem, niezawodnością i... luksusem.
W raporcie dotyczącym sprzedaży aut klasy premium na terenie Polski to właśnie Volvo XC60 zdobyło laur pierwszeństwa. W okresie od stycznia do sierpnia 2016 r. sprzedano aż 2150 sztuk tego modelu. Tym samym szwedzki SUV pokonał Audi Audi Q5 (1494 sprzedanych sztuk), Mercedesa klasy C (1148 sztuk) oraz BMW serii 3 (1006).