– Mogę z dużą pewnością powiedzieć, że w tym roku na wszystkich rodzajach działalności osiągniemy wynik pozytywny. A łącznie na działalności gospodarczej będzie to wynik rzędu 50 mln zł – powiedział w listopadzie prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński.
Okazało się, że nie docenił swojej firmy. Największy w Polsce przewoźnik osobowy funkcjonujący pod nazwą PolRegio przyniósł 54 mln zł zysku, o czym poinformował na Twitterze były minister transportu Jerzy Polaczek i co potwierdziła też sama spółka. To pierwszy przypadek w historii, gdy spółka zakończyła rok na plusie. Dobry wynik jest wynikiem restrukturyzacji, trwającej od dwóch lat.
We wrześniu 2015 r. Agencja Rozwoju Przemysłu przelała na konto Przewozów Regionalnych 770 mln zł, z których większa część została przeznaczona na spłatę długów i finansowanie programu dobrowolnych odejść. Skorzystało z niego ok. 1200 pracowników.
W grudniu 2016 r. Przewozy Regionalne oraz Tauron zostały pierwszymi spółkami skarbu państwa, które otrzymały finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego. 200 mln, które otrzymał przewoźnik w ramach tzw. Planu Junckera przeznaczone zostanie na modernizację i zakup nowego taboru.
– Bycie częścią tak dużego planu wspierającego infrastrukturę i innowacje jest dla Przewozów Regionalnych dowodem na to, że kierunek obrany przez zarząd spółki jest efektywny – powiedział Krzysztof Mamiński. – Pierwsze efekty w postaci nowych i zmodernizowanych pociągów pojawią się na torach w przyszłym roku – obiecał.
Według zapewnień spółki do końca 2017 r. na tory ma wjechać 50 nowych lub gruntownie zmodernizowanych pociągów w barwach PolRegio. Z kolei już w pierwszej połowie stycznia 2017 r. przewoźnik zaprezentuje swoim pasażerom nowe narzędzie umożliwiające kupno biletu, znalezienie informacji o aktualnych promocjach i zmianach w rozkładzie jazdy: funkcjonalną i łatwą w obsłudze stronę internetową.
– Dobrze prowadzony proces restrukturyzacji PR przynosi oczekiwane efekty. Umowa podpisana z EBI jest potwierdzeniem wiarygodności finansowej spółki i daje jej szanse na dalszy rozwój. Dla nas jako większościowego udziałowca to niezwykle ważne wydarzenie. Mamy satysfakcję, że przewozy regionalne wróciły na właściwe tory z nową energią, gotowe na zwiększenie jakości usług – powiedział Marcin Chludziński, Agencji Rozwoju Przemysłu.