Chodzi o kampanię reklamową "Wszystko za 10 złotych" emitowaną przez Vectrę od września do grudnia 2015 roku. Reklamy pojawiły się między innymi w telewizji, radiu oraz internecie. Oferowano klientom telewizję kablową oraz dostęp do internetu, w cenie 10 złotych miesięcznie za każdą z usług. Okazało się jednak, że promocyjna cena obowiązuje jedynie przez pierwsze dwa lub trzy miesiące przy podpisaniu umów na okres 12, 18 i 24 miesięcy. Po zakończeniu promocji miesięczny abonament wzrastał.
W wyniku postępowania jakie prowadził UOKiK w tej sprawie ustalono, że zakwestionowana przez urząd kampania reklamowa mogła wprowadzać konsumentów w błąd.
Jak mówi Prezes UOKiK Marek Niechciał: Sposób prezentacji oferty był jednoznaczny i w żaden sposób nie wskazywał na istnienie dodatkowych, mniej korzystnych warunków niż 10 zł za każdą z usług. Dlatego działania Vectry mogły spowodować, że konsument podjął decyzję o zainteresowaniu się jej ofertą, a w konsekwencji podpisał umowę, czego mógłby nie zrobić gdyby miał prawdziwe informacje.
Reklama Vectry zakwestionowana przez UOKIK źródło: UOKIK
Spółka Vectra zobowiązała się do dobrowolnej rekompensaty dla klientów, którzy zdecydowali się na skorzystanie z promocji. Obecnym klientom zaproponowane zostaną dodatkowe 3 miesiące do każdej wykorzystywanej aktualnie usługi lub rabat w wysokości 10 zł przez 3 miesiące dla każdej z nich. Byłym abonentom przyznane zostanie 30 zł za każdą usługę, którą kupili w ramach promocji.
Decyzja jest prawomocna. Vectra będzie miała obowiązek złożenia sprawozdania z wykonanego zobowiązania.
Vectra musi również trzykrotnie wyemitować w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym poinformuje, że wspomniana wyżej kampania reklamowa mogła wprowadzać konsumentów w błąd.