To trochę dziwne, ale dane nie kłamią. Polacy ciągle siedzą w internecie

Co czwarty Polak jest dostępny on-line przez całą dobę, 36 proc. od 8 do 12 godzin dziennie, a 19 proc. od 6 do 8 godzin. Dodatkowo, aż 70 proc. nie ma problemu z udostępnianiem swoich danych platformom internetowym - wynika z badania firmy doradczej PwC "Connected living. Dlaczego ludzie są bardziej digital niż firmy?".

- Co ciekawe, zdaniem respondentów cyfrowe narzędzia odgrywają ważną rolę w zacieśnianiu więzi z przyjaciółmi (58 proc. wskazań), rodziną (44 proc.) i współpracownikami (42 proc.) - czytamy też w raporcie.

Poza tym, z różnych rozwiązań technologicznych we wszystkich analizowanych przez ekspertów obszarach (łączność, transport, praca, opieka zdrowotna, media i rozrywka, zakupy) dużo częściej korzystają kobiety. Jedyny wyjątek to finanse, "gdzie większość korzystających z rozwiązań typu kantory internetowe, płatności mobilne czy porównywarki ofert bankowych, stanowią mężczyźni".

"Nowe technologie całkowicie zdominowały nasze życie, prywatne i zawodowe. Wpłynęły też znacząco na zmianę zachowań, przyzwyczajeń i potrzeb konsumentów. Nie bez przyczyny aż 61 proc. prezesów firm z regionu Europy Środkowo-Wschodniej w naszym badaniu CEO Survey 2017 właśnie ten obszar wskazało jako jedno z kluczowych wyzwań dla biznesu" - powiedział Piotr Łuba z PwC.

70 proc. chce udostępniać dane

Z raporty wynika też, co również jest dość zaskakujące, że "średnio aż 70 proc. przebadanych konsumentów wyraziło chęć dzielenia się swoimi danymi z platformami internetowymi". Najchętniej swoje dane są skłonni udostępnić ci, którzy korzystają z platform zakupowych (75 proc.), na kolejnych miejscach znalazły się: finanse i opieka zdrowotna (po 74 proc.), praca (72 proc.), transport (62 proc.) oraz media i rozrywka (61 proc.).

Skłonność do udostępniania danychSkłonność do udostępniania danych Raport PwC

- Konsumenci już zdecydowali - praktycznie we wszystkich obszarach codziennego życia posługują się działającymi w czasie rzeczywistym, w chmurze, opartymi na danych oraz algorytmach, platformami online - podsumowuje wyniki badania Michał Kreczmar, dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej PwC.