W styczniu córka prezydenta Stanów Zjednoczonych Ivanka Trump zrezygnowała z zarządzania swoją marką odzieżową. W lutym sieć luksusowych sklepów Nordstrom ogłosiła wycofanie marki "Ivanka Trump" z asortymentu. Teraz produkty biją rekordy popularności.
Według Lyst, wyszukiwarki modowych produktów agregującej ponad 12 tys. marek, te sygnowane nazwiskiem Ivanki wskoczyły w lutym na 11. pozycję wśród najchętniej kupowanych. Jeszcze w styczniu marka zajmowała 550. miejsce – podaje serwis Racked. Również w lutym perfumy z nazwiskiem córki prezydenta USA stał się najlepiej sprzedającym się produktem na Amazonie w kategorii "zapachy dla kobiet".
Choć przedsiębiorstwo modowe Ivanki nie podaje oficjalnych wyników sprzedaży, jego aktualna dyrektor Abigail Klem potwierdza dobrą passę.
– Od początku lutego cieszymy się najlepszymi wynikami w historii marki – chwali się na łamach Refinery29. – Dla kilku różnych detalistów Ivanka Trump stała się najlepiej sprzedającą się marką w internecie, a niektóre kategorie produktów dają im wręcz najlepsze wyniki w historii.
W poszukiwaniu przyczyn niezwykłego sukcesu trudno, oprócz popularności związanej z wejściem do polityki Donalda Trumpa, nie zauważyć wcześniejszego bojkotu produktów związanych z rodziną Trumpów. Co przecież też dodał marce rozgłosu. Internetowa kampania Grab Your Wallet zachęca do zrezygnowania z zakupu ubrań i dodatków sygnowanych nazwiskiem Trump.
Na fali kampanii sieć sklepów Nordstrom ogłosiła, że rezygnuje ze sprzedaży ubrań Ivanki, choć oficjalnie jako jedyny powód podano słabe wyniki finansowe.