Amerykanie idą jak burza. Discovery przejmuje w Polsce kolejny kanał telewizyjny

Agora, wydawca między innymi portalu Gazeta.pl i właściciel sieci kin Helios, poinformowała w poniedziałek, że sprzeda wszystkie posiadane akcje spółki Green Content będącej właścicielem telewizji Metro. Kupującym jest amerykański koncern Discovery.

O działaniach Discovery Communications mówili ostatnio wszyscy, którzy interesują się zmianami na globalnym i polskim rynku mediowym. Kilka tygodni temu amerykański koncern mediowy poinformował o zakupie spółki Scripps Networks Interactive za niecałe 15 mld dol. A ta była w Polsce właścicielem TVN.

W poniedziałek dowiedzieliśmy się, że Discovery interesuje się również innymi aktywami w Polsce. Agora poinformowała w komunikacie, że sprzedaje 51,06 proc. udziałów w spółce Green Content. Jest ona właścicielem darmowej telewizji Metro, dostępnej na ósmym multipleksie cyfrowym.

Metro rozpoczęło nadawanie z początkiem grudnia ubiegłego roku. I jest to stacja, którą Amerykanie z Discovery doskonale znają. Od początku grudnie są bowiem właścicielami 49 proc. udziałów w niej. Obydwa koncerny - polski i amerykański - wspólnie aż do teraz budowali tę stację.

W umowie, którą Agora podpisała z Discovery Polska w ubiegłym roku był zapis, który mówił o możliwości sprzedaży przez wydawcę „Gazety Wyborczej” pozostałych akcji Green Content Amerykanom do końca tego roku. Discovery postanowiło już skorzystać z tej opcji.

- W efekcie zrealizowania opcji udział Discovery w spółce Green Content wyniesie 100 proc., a Agora przestanie być udziałowcem Green Content – czytamy w opublikowanym w poniedziałek komunikacie giełdowym.

Za 51,06 proc. udziałów koncern z USA zapłaci 19 mln zł.

- Transakcja będzie miała pozytywny wpływ na wyniki Spółki oraz Grupy Agora w trzecim kwartale 2017 r. Szacowany wpływ powyższej transakcji na wyniki Agory i Grupy Agora, Spółka poda wraz z komunikatem o zrealizowaniu opcji – dodano w komunikacie giełdowym polskiego wydawcy.

Więcej o: