Gremi Media oprócz Parkietu i Rzeczpospolitej wydaje też miesięcznik Historia. Posiada też eKiosk.pl czyli sklep internetowy, w którym można kupić prenumeraty polskich gazet, a także e-booki i audiobooki. Spółka zarabia też na organizowaniu konferencji branżowych oraz na oferowaniu usług przez spółki zależne: Compress PR i Kancelarie RP.
W 2016 Gremi Media miała 108,6 mln PLN przychodów i 11,3 mln PLN zysku operacyjnego EBITDA. W pierwszym półroczu 2017 przychody sięgnęły 53 mln PLN, a zysk EBITDA 3 mln PLN. Zysk w pierwszym półroczu był o 36 procent mniejszy niż rok wcześniej. Przychody w tym czasie spadły minimalnie – o 0,9 procent. Sezonowo spółka najlepsze wyniki uzyskuje zwykle w czwartym kwartale roku.
Największy udział w przychodach Gremi Media w pierwszym półroczu 2017 (25% całości) miały wpływy z prenumerat wydań papierowych. 24 procent przychodów pochodziło z płatnych wydań internetowych. 15 procent przychodów spółka ma z reklam w wydaniach papierowych, a kolejne 11 procent z „projektów eventowo-wydawniczych”.
Wyniki finansowe Gremi Media - wydawcy Rzeczpospolitej i Gazety Giełdy Parkiet źródło: Gremi Media
Do obrotu giełdowego wejdzie 1,138 mln akcji. Głównym akcjonariuszem Gremi Media jest spółka KCI należąca do Grzegorza Hajdarowicza, która ma 88 procent głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki. KCI sama jest notowana na giełdzie od blisko dwudziestu lat.
Od sierpnia tego roku pięcioprocentowy pakiet akcji w Gremi Media ma też spółka Loverose należąca do Igora Chalupca – byłego prezesa PKN Orlen, który dziś między innymi ma kontrolę nad spółką Ruch.
Akcje, które debiutują na giełdzie w sierpniu sprzedano wybranym inwestorom w ofercie prywatnej. Wtedy jedna akcja kosztowała 147 PLN. Oferta nie cieszyła się dużym zainteresowaniem – inwestorzy kupili tylko 249,4 tys. akcji, a spółka oferowała im aż 683,2 tys.
Według wyceny z tej oferty cała spółka Gremi Media jest warta 251 mln złotych. Dla porównania: wartość rynkowa Agory (wydawcy m.in. serwisu next.gazeta.pl) to 773 mln PLN, a Wirtualnej Polski 1,23 mld PLN. Z kolei wycena rynkowa PMPG Polskie Media – wydawcy tygodnika Wprost to 38 mln PLN.
Gremi Media to dawna spółka Presspublica, która do 1996 roku była firmą państwową. W 1996 kupili ją Norwegowie, którzy 10 lat później sprzedali ją brytyjskiemu funduszowi Mecom Group. Od niego z kolei w 2011 roku Presspublicę odkupił Grzegorz Hajdarowicz, który dwa lata później zmienił nazwę firmy na Gremi Media.