Nowy 15-kilometrowy odcinek z Korzeńska do Żmigrodu ma po dwa pasy w obydwu kierunkach - zachowana została również rezerwa terenu pod trzeci pas. Na trasie powstały dwa węzły oraz 14 obiektów mostowych, w tym ponad 740-metrowy most nad rzekami Barycz i Młynówka. Budowa odcinka kosztowała ponad 570 mln złotych.
To pierwszy z trzech fragmentów dolnośląskiego odcinka S5, który ma mieć prawie 50 km. Obecnie trwają prace nad ukończeniem odcinków: Marcinowo do węzła Wrocław Północ (20 km); Krościna do wysokości miejscowości Marcinowo (13 km). Mają zostać otwarte w grudniu. Budowa dolnośląskiego odcinka S5 pochłonie ok. 1,9 mld zł. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską - wartość unijnego dofinansowania to ponad 911 mln zł.
Docelowo droga ekspresowa S5 połączy Grudziądz i autostradę A1 oraz aglomeracje: bydgosko-toruńską, poznańską i wrocławską, a także ustanowi skrót w kierunku Olsztyna. Trasa ma mieć 437,1 km długości, a jej ukończenie zaplanowano na 2019 r.