Odcinek Rychnowo-Olsztynek ma 11,25 km długości. Musieliśmy na niego poczekać nieco dłużej, pierwotnie roboty miały się zakończyć 22 czerwca. O tym, że zostanie oddany 6 grudnia, dzień wcześniej poinformowała na Twitterze Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Odcinek budowała firma Strabag, wartość kontraktu według umowy wynosiła 388,5 mln zł, inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych.
- Dzisiaj oddajemy do ruchu kolejny odcinek nowoczesnej drogi ekspresowej. Dzięki tej inwestycji kierowcy szybciej i bezpieczniej pojadą na trasie łączącej Olsztynek z Ostródą. Za 10 lat wszystkie miasta wojewódzkie będą połączone siecią dróg ekspresowych i autostrad – zadeklarował minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
Nowy odcinek S7 GDDKiA
Na trasie S7 z Warszawy („siódemka” przebudowywana jest też na południe od stolicy, do Krakowa) trwają jeszcze prace budowlane na odcinku Ostróda Północ - Ostróda Południe - także się opóźniają, bo obwodnica Ostródy miała być gotowa do 15 sierpnia, według zapowiedzi, powinna zostać oddana w grudniu. Budowany jest też jeszcze (tę inwestycję realizuje gdański oddział GDDKiA) odcinek Nowy Dwór Gdański – Elbląg, ma być gotowy jesienią przyszłego roku. Niedawno wybrano wykonawcę odcinka Pieńki – Płońsk (także Strabag), ale zanim firma wejdzie na plac budowy, czeka ją jeszcze sporo przygotowań.
Do przebudowy całej trasy S7 z Warszawy nad morze zostaje jeszcze jak na razie zupełnie nie ruszony fragment najbliżej stolicy, do Czosnowa przez Łomianki. Nie ogłoszono jeszcze na niego przetargu. Jak podaje GDDKiA, część z tego fragmentu jest w przygotowaniu, a na części obecnie prowadzone są prace projektowe stadium STEŚ (Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe), uwzględniające warianty przebiegu trasy. Ten fragment jest jednak już teraz dwujezdniowy.
+++