Ostateczny koniec luksusowej niegdyś marki. Leclerc chce przejąć Almę i Krakowski Kredens

Ostatnie sklepy niegdyś sporej polskiej sieci uzupełnią sieć francuskiej. Tak kończy się historia Almy, która miała uczyć Polaków luksusu.

Spółka Immomok wystąpiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na przejęcie części Alma Market i o przejęcie kontroli nad Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska. Na warszawskiej giełdzie informacja ta wywołała euforię - akcje podrożały dziś o ponad 37 proc. Tak można sucho poinformować o końcu Almy, która próbowała zawojować polski rynek delikatesami i przez moment była nawet dla wielu wyznacznikiem statusu materialnego.

Szansa na rozwój sieci

Dla spółki Immomok, należącej do Grupy Leclerc, przejęcie resztek Almy to szansa na rozwój sieci sklepów - wynika z wniosku przekazanego do UOKiK. Sklepy należące jeszcze do Almy można znaleźć w Krakowie, Tarnowie i Sopocie, gdzie sklepów pod marką Leclerc nie ma żadnych lub jest ich mało. Jest to więc szansa na dotarcie do nowych klientów. Przejęcie Krakowskiego Kredensu to z kolei szansa na poszerzenie oferty, gdyż Immomok zamierza utrzymać i rozwijać tę markę.

UOKiK poinformował tylko o wniosku spółki Immomok, nie wypowiadając się na razie, czy są przeciwwskazania do przejęcia czy nie. Biorąc jednak pod uwagę skalę działalności Leclerca i resztek Almy trudno znaleźć jakieś argumenty przeciwko wykupieniu jej przez francuską sieć.

Sieć sklepów Alma jeszcze w 2006 roku miała tylko 5 sklepów. Do końca 2009 roku otwarto kolejne 23, a u szczytu potęgi liczyła 49 placówek. Była wtedy traktowana przez niektórych klientów jako wyznacznik statusu materialnego. Sieć miała też sklep internetowy pod marką Alma24 oferujący szeroki wybór produktów.

Alma ma problem

Problemy zaczęły ujawniać się w 2016 roku, gdy do mediów przeciekły informacje o problemach trawiących sieć od jakiegoś czasu. We wrześniu 2016 roku spółka złożyła wniosek o rozpoczęcie postępowania sanacyjnego (w międzyczasie zamykano kolejne sklepy), a w październiku zamknięto sklep internetowy i poinformowano o zakończeniu programu lojalnościowego.

Dalej problemy Almy narastały już lawinowo. Płacone z opóźnieniem pensje wywołały nawet protesty pracowników. Spółkę próbowano ratować, ale ostatecznie sąd w listopadzie przypieczętował los Alma Market ogłaszając jej upadłość. Do problemów Almy przyczyniła się konkurencja ze strony dyskontów, które poszerzyły swoją ofertę o produkty uznawane za luksusowe.

Leclerc w Polsce

Immomok jest spółką zarządzającą najstarszym sklepem sieci Leclerc w Polsce, położonym na warszawskim Ursynowie. Sklepy sieci Leclerc (najstarszej sieci super i hipermarketów w Polsce) są zarządzane przez różne spółki w modelu franczyzy. Pod marką E.Leclerc działa w Polsce 47 sklepów.

+++

Zbigniew Grycan: Dobrze mi się wiodło, bo przede wszystkim dbałem o jakość swoich produktów [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (52)
Ostateczny koniec luksusowej niegdyś marki. Leclerc chce przejąć Almę i Krakowski Kredens
Zaloguj się
  • rozterka47

    Oceniono 13 razy 9

    Szkoda Krakowskiego Kredensu , Almy tez szkoda.
    Leclerc to jeden z najgorszych supermarketów w kraju , marna jakość , drogo i niezbyt czysto . Od dawna tam nie kupuję .

  • drakaina

    Oceniono 11 razy 9

    Alma, mój ulubiony sklep. Szkoda. I nie przesadzajmy, że to był luksus - po prostu było tam sporo nieco bardziej wyszukanych produktów plus to co wszędzie po cenach niewiele wyższych niż w wielkich sieciówkach. Niepotrzebny luksus, o którym tu niektórzy piszą, to jedzenie za setki złotych, a nie o złotówkę czy nawet dwie droższe niż w tesco.

  • wildturkey

    Oceniono 17 razy 7

    Dziwaczny pomysł zakładać sieć luksusowych sklepów dla społeczeństwa z korzeniami w czworakach udających prawicę.

  • czemublokujecie_mikonto

    Oceniono 4 razy 4

    I bardzo dobrze! Może wreszcie poprawi się jakość. Alma ma fajną markę, niestety nie istnieje, więc nowi pracownicy, sklep na nowo, a Krakowski Kredens upadł bo początkowo były dobre produkty świeże, świetne pasztety, wędliny, mięsa, a teraz nie dosyć, że zniknęło całe stado asortymentu to wprowadzono rzeczy beznadziejne byle zarobić na marży, to jeszcze trafiają się nieświeże, niesmaczne. To już Lidl zadbał o tego klienta i wprowadził lepsze wędliny w swojej marce Pikok-odłam Pure-dobre, smaczne, bez konserwantów, z miesa i nie stare jak w Kredensie. Jeśli Leclerk poprawi o jakość i łańcuch dostaw to z Kredensu coś może być, jak będzie jak zwykle to będzie porażka. Jeśli pójdą drogą hipermarketów to przyszłość będzie żadna -jak obecnie.

  • aa1000

    Oceniono 3 razy 3

    Należy dopilnować, ażeby Francuzi zapłacili licencję za widelce.

  • oxy22

    Oceniono 5 razy 3

    W Polsce luksusowe marki będą potrzebne za minimum 50 lat a może i więcej. Na razie potrzebne są Biedronki i długo tak jeszcze będzie.

  • serfwe erwr

    Oceniono 3 razy 1

    Alma ? kupa hajsu, jak mam wydac kupę hajsu to ide do butiku z żywnością BIO eko

    albo zamawiam z neta żarcie bio, po co mam przepłacać w Almie albo innym Bomi za zwykłe produkty?

  • antybandzior

    Oceniono 1 raz 1

    Dobra zmiana...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX