Chyba każdy, kto robił zakupy w sklepach IKEA, choć raz zakończył je oferowanymi w przystępnej cenie hot-dogami. Po, często kilku godzinach spaceru pomiędzy meblami i artykułami wyposażenia mieszkań, posiłek stanowi dla wielu klientów stały punkt zakupów w sklepach szwedzkiego giganta. Dziś firma oferuje swoim klientom hot-dogi z parówkami, z dodatkami lub bez. Ale to ma się wkrótce zmienić.
IKEA zapowiedziała właśnie wprowadzenie do swojej oferty kulinarnej hot-doga w wersji dla wegetarian. - Nowy wegetariański hot dog IKEA poza tym, że jest po prostu pyszny, stanowi jednocześnie bardziej zrównoważoną opcję dla odwiedzających IKEA – przekonuje szwedzki producent mebli.
Na razie danie jest testowane. Cel: stworzyć produkt, który będzie nie mniej lubiany niż popularny hot dog IKEA. Od przyszłego tygodnia nową wersję hot doga będzie można skosztować w sklepie IKEA w Malmö w Szwecji.
Firma przekonuje, że „pragnie inspirować ludzi do zdrowszego i bardziej zrównoważonego stylu życia poprzez szeroką ofertę smacznego jedzenia, które jednocześnie jest przygotowywane z produktów przyjaznych dla planety”. - Włączenie wegetariańskiej wersji hot doga do oferty Bistro IKEA jest kolejnym etapem realizacji celów IKEA Food: wykorzystania większej ilości surowców pochodzenia roślinnego oraz tworzenia zdrowszych produktów – czytamy w komunikacie firmy.
- Zawsze, gdy opracowujemy nowe produkty, musimy upewnić się, że są pyszne i przypadną do gustu naszym klientom. Jeśli okazałoby się, że propozycja nowego zrównoważonego produktu nie jest smaczna, nie byłoby sensu dalej nad nią pracować – mówi cytowany w komunikacie Michael La Cour, dyrektor zarządzający IKEA Food Services AB .
Firma informuje, że co roku z oferty IKEA Food korzysta 660 milionów ludzi na świecie. - To dla nas powód do radości, ale i obowiązek dostarczania żywności, która jest dobra dla ludzi i dla naszej planety. Nowa wersja popularnego hot-doga będzie idealną przekąską dla klientów Bistro IKEA, którzy szukają bardziej zrównoważonej opcji roślinnej w przystępnej cenie – przekonuje Michael La Cour.
Hot-dogi w IKEA mają długą historię. W 1981 roku, założyciel koncernu IKEA Ingvar Kamprad ustalił cenę hot-doga na 5 szwedzkich koron, co stanowiło połowę ceny u konkurencji. Chodziło o to, by był to produkt łatwo dostępny dla klientów. Do dziś hot-dogi serwowane są w sklepach.
Wegetariański hot-dog będzie dostępny we wszystkich sklepach IKEA w Europie od sierpnia 2018 r., a w 2019 r. w sklepach na całym świecie.