Pierwszy etap przejęcia Fabryki Pizzy przez Sfinks Polska rozpoczął się pod koniec 2016 roku i zakończył 31 marca bieżącego roku. Zgodnie z założeniami, Sfinks miał otworzyć swoje restauracje i ocenić potencjał marki.
Teraz spółka zdecydowała o przejściu do drugiego etapu, którym jest dalszy rozwój sieci oraz przejęcie wszystkich udziałów w Fabryce Pizzy, a w efekcie - marki i całej sieci.
- Marka jest bardzo ciekawa, wyróżnia się na tle innych restauracji włoskich, a do tego jest formatem sieciowym, w czym się specjalizujemy. Teraz dodatkowo dysponujemy wynikami praktycznego testu, jakim było uruchomienie własnych Fabryk Pizzy. Pozwoliło to nam ocenić rzeczywisty potencjał tego konceptu, co się w nim sprawdza, co można ulepszyć i gdzie osiągnąć synergie z sieciami Sfinks Polska SA. Wnioski były na tyle pozytywne, że zdecydowaliśmy o zakupie sieci – komentuje w komunikacie prasowym Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
Fabryka Pizzy to sieć restauracji z kuchnią włoską, działających m.in. w Warszawie, Krakowie oraz Trójmieście. Sieć aktualnie liczy 14 lokali, z czego trzy (w Warszawie, podwarszawskim Piastowie i Zgierzu), w ramach masterfranczyzy, uruchomiła grupa Sfinks. Spółka ma w planie dalszy rozwój sieci. Aktualnie przygotowywane są otwarcia Fabryki Pizzy w Kołobrzegu, Mińsku Mazowieckim i Łodzi.
We wrześniu ubiegłego roku Sfinks Polska zapowiedział wprowadzenie na rynek trzech nowych marek: Lepione & Pieczone, Spice UP! oraz właśnie Fabryki Pizzy. Miało się to wydarzyć do końca 2017 r.
Lepione & Pieczone to koncept, który ma nawiązywać do tradycji sieci Chłopskie Jadło. W ofercie miało się znajdować zdrowe, przygotowywane na miejscu jedzenie,przy zapewnieniu szybkiej i sprawnej obsługi.
Spice Up! miało opierać się na doświadczeniach restauracji Sphinx. Dania kuchni świata miały być przygotowywane na bieżąco, ze świeżych produktów, doprawiane aromatycznymi przyprawami, ale w szybszej formule, w charakterystycznym energetyzującym wystroju utrzymanym w intensywnej kolorystyce.
W tym momencie ani Lepione&Pieczone ani Spice Up! nie znajdują się na liście marek Sfinksa.
+++