Nieźle można było już zarobić, sprzedając akcje Ten Square Games w chwili otwarcia piątkowej sesji giełdowej. Notowały wzrost o 13,5 proc. w stosunku do ceny z oferty publicznej. A później w trakcie sesji giełdowej było jeszcze lepiej – do wczesnego popołudnia podrożały aż o 25 proc. A na koniec dnia aż o prawie 35 proc. - jedna kosztowała 62 zł.
Notowania Ten Square Games na GPW stooq.pl
Debiut Ten Square Games na GPW jest pokłosiem przeprowadzonej przez spółkę w kwietniu oferty publicznej. Sprzedano wtedy ponad 2 mln akcji spółki w cenie 46 zł za papier. Ta emisja przyniosła producentowi gier z Wrocławia 94 mln zł.
Firma powstała w 2011 roku, założyli ją Maciej Popowicz i Arkadiusz Pernal – twórcy serwisu społecznościowego Nasza Klasa. Nadal – po sprzedaży akcji w ofercie publicznej - są jej głównymi akcjonariuszami. Popowicz ma nieco ponad 39 proc. akcji Ten Square Games, Pernal niecałe 19 proc.
Spółka zajmuje się tworzeniem gier mobilnych i przeglądarkowych. Są bezpłatne. Zarabia na reklamach umieszczanych w nich i sprzedaży „ułatwień” dla graczy. Stworzyła już około 200 tytułów, które gracze z całego świata pobrali już ponad 280 mln razy.
Najbardziej znane gry z Ten Square Games to sportowo-symulacyjne „Fishing Clash”, „Let’s Fish” oraz „Wild Hunt”.
W ubiegłym roku przychody spółki sięgnęły 27 mln zł, rosnąc o 55,8 proc. w stosunku do danych z 2016 roku. Na czysto spółka zarobiła 8,4 mln zł – aż o 154,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Tekst pochodzi z blogu „Giełda i gospodarka.pl”.