Szczegóły przetargu nie są znane. Wiadomo jedynie, że wykonawca będzie musiał zadbać o zmianę wyglądu 115 stacji w całej Polsce.
Czytaj też: Łukoil znika z Polski. Austriacy kupują wszystkie stacje sieci
Czytaj także: Mamy ponad 6 tysięcy stacji w Polsce. Lider trzyma w rękach 1/4 rynku
Zgodnie z umową AMIC ma pięć lat od momentu przejęcia na posługiwanie się marką Lukoil, ale po sukcesie rebrandingu na Ukrainie koncern zdecydował się na szybką zmianę również w Polsce.
Akwizycja AMIC Energy była określana jako kolejny znaczący krok w budowaniu działalności detalicznej firmy w Europie Środkowej i Wschodniej. - Przejęcie jest kolejnym znaczącym krokiem do budowania działalności detalicznej paliwa AMIC Energy w Europie Środkowej i Wschodniej. Partnerstwo strategiczne z VIADA i Luktarna tworzy konkurencyjną platformę operacyjną na rynkach bałtyckich i przynosi cenne lokalnej wiedzy i silny zespół zarządzania – mówił niemal trzy lata temu Günter Maier, dyrektor zarządzający AMIC Energy.
Tak będą wyglądać nowe stacje
http://www.amicenergy.com
Sieć Lukoil z liczbą 115 stacji była jedną z mniejszych na polskim rynku.
Przemiana Lukoil w AMIC Energy to druga zmiana, do której w krótkim czasie będą musieli przywyknąć kierowcy. W maju 2017 roku po 24 latach z polskich dróg zniknęły stacje Statoil. Zastąpiła je nieznana dotąd w Polsce marka Circle K.
Decyzję o sprzedaży stacji benzynowych nad Wisłą, kontrolowany przez norweski rząd koncern Statoil, podjął jeszcze w 2012 roku. Razem z nimi gigant paliwowy pozbył się stacji paliw zlokalizowanych w Skandynawii, Krajach Bałtyckich oraz Rosji.
Kupcem okazała się kanadyjska firma AlimentationCouche-Tard, która prowadzi ponad 15 tys. stacji paliw oraz sklepów typu convenience przy stacjach na całym świecie. Kosztowało ją to 2,8 mld dol.
Czytaj także: Po 24 latach stacje Statoil znikną z Polski. Zastąpi je nowa marka
+++