Lukoil znika z Polski. Jest nowy właściciel, więc będzie i nowa nazwa, AMIC Energy

Austriacki koncern AMIC Energy Management GmbH w drugim kwartale 2016 r. wykupił w sumie 230 stacji Lukoil na Litwie, Łotwie i w Polsce. W połowie czerwca tego roku ogłosił przetarg na produkcję i montaż oznakowania zewnętrznego wiat oraz pylonów cenowych na stacjach. Na zgłoszenia czeka do 22 czerwca b.r.

Szczegóły przetargu nie są znane. Wiadomo jedynie, że wykonawca będzie musiał zadbać o zmianę wyglądu 115 stacji w całej Polsce.

Czytaj też: Łukoil znika z Polski. Austriacy kupują wszystkie stacje sieci

Czytaj także: Mamy ponad 6 tysięcy stacji w Polsce. Lider trzyma w rękach 1/4 rynku

Zgodnie z umową AMIC ma pięć lat od momentu przejęcia na posługiwanie się marką Lukoil, ale po sukcesie rebrandingu na Ukrainie koncern zdecydował się na szybką zmianę również w Polsce.

Akwizycja AMIC Energy była określana jako kolejny znaczący krok w budowaniu działalności detalicznej firmy w Europie Środkowej i Wschodniej. - Przejęcie jest kolejnym znaczącym krokiem do budowania działalności detalicznej paliwa AMIC Energy w Europie Środkowej i Wschodniej. Partnerstwo strategiczne z VIADA i Luktarna tworzy konkurencyjną platformę operacyjną na rynkach bałtyckich i przynosi cenne lokalnej wiedzy i silny zespół zarządzania – mówił niemal trzy lata temu Günter Maier, dyrektor zarządzający AMIC Energy.

Tak będą wyglądać nowe stacje

http://www.amicenergy.comhttp://www.amicenergy.com 

Sieć Lukoil z liczbą 115 stacji była jedną z mniejszych na polskim rynku.

Był Statoil, jest Circle K

Przemiana Lukoil w AMIC Energy to druga zmiana, do której w krótkim czasie będą musieli przywyknąć kierowcy. W maju 2017 roku po 24 latach z polskich dróg zniknęły stacje Statoil. Zastąpiła je nieznana dotąd w Polsce marka Circle K.

Decyzję o sprzedaży stacji benzynowych nad Wisłą, kontrolowany przez norweski rząd koncern Statoil, podjął jeszcze w 2012 roku. Razem z nimi gigant paliwowy pozbył się stacji paliw zlokalizowanych w Skandynawii, Krajach Bałtyckich oraz Rosji.

Kupcem okazała się kanadyjska firma AlimentationCouche-Tard, która prowadzi ponad 15 tys. stacji paliw oraz sklepów typu convenience przy stacjach na całym świecie. Kosztowało ją to 2,8 mld dol.

Czytaj także: Po 24 latach stacje Statoil znikną z Polski. Zastąpi je nowa marka

+++

Maciej Panek: Byłem na dnie, gdy otworzyłem firmę posiadającą obecnie 3 tys. samochodów [NEXT TIME]