Na razie Leo Express oferuje połączenie na trasie Praga - Katowice - Kraków. Sprzedaż biletów rozpoczęła się w poniedziałek 25 czerwca.
- Piątek 20 lipca to historyczna chwila, nad którą długo pracowaliśmy! Polska i Czechy będą mieć znów nieco bliżej do siebie. Zachęcam wszystkich do wakacyjnych podróży naszymi pociągami. Nasz rozkład jest dopasowany na przykład pod weekendowe wyjazdy do Pragi lub do Ołomuńca – mówi Peter Koehler, prezes Leo Express.
Leo Express zaczyna wprowadzanie swojej oferty na polski rynek od kursów weekendowych.
Z Krakowa do Pragi prywatny pociąg pojedzie w poniedziałki i soboty, w drugą stronę z Pragi do Krakowa: w piątki i niedziele.
Pociąg wyruszy z Krakowa Głównego o 05:04, z Katowic odjedzie o godzinie 06:57 i do swojego celu w Pradze dotrze na 11:39. Zatrzyma się także w Skawinie, Zatorze, Oświęcimiu-Dworach, Mysłowicach, Tychach, Pszczynie i Zebrzydowicach. Po czeskiej stronie obsłuży kilka ważnych węzłów i miast takich jak: Bogumin, Ostrawa, Ołomuniec i Pardubice. Czas jazdy z Krakowa do Pragi będzie wynosił 6 godzin 35 minut, a z Katowic do Pragi 4 godziny 42 minuty. To najszybsze dostępne połączenie lądowe na tej trasie. W drogę powrotną z Pragi pociąg wyruszy o 16:10. Przyjazd do Katowic został zaplanowany krótko po 21-ej, a do Krakowa dotrze o 23:19.
- Na pokładzie pociągu o pasażerów dbają stewardzi, dostępne są gniazdka, Wifi oraz catering za rozsądne ceny. Po zakończeniu prac modernizacyjnych na torach na polskim odcinku trasy przewidujemy stopniowe zwiększanie częstotliwości kursów - mówi dyrektor Leo Express Polska Peter Jancovic.
Bilety promocyjne są aktualnie dostępne w sprzedaży na terminy od 20 lipca do 1 września i ich ceny zaczynają się już od 19 złotych.
Średnia cena biletu do klasy Economy z Krakowa do Pragi będzie oscylować w okolicach 60-80 złotych, z Katowic do Ołomuńca będzie to około 35-45 złotych.
Leo Express stosuje system znany z tanich linii lotniczych. Im wcześniej kupimy bilet, tym pojedziemy taniej. Kupna biletu można dokonać za pomocą strony internetowej lub w sieci partnerskich punktów stacjonarnych.
Przewoźnik uruchamia w tej chwili pociągi już w 3 krajach Europy – w Czechach,
na Słowacji i w Niemczech. Firma dysponuje również siatką skomunikowanych
połączeń autokarowych, które w Polsce obejmują połączenia takie jak Warszawa –
Bogumin – Wiedeń/Praga, Kra
+++